برای تکمیل بزرگراه شمالی کرج پول نیست/ نیاز به نگاه ملی و کلان داریم

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تأمین منابع مالی اصلی‌ترین مشکل ادامه پروژه بزرگراه شمالی این شهر است، گفت: بزرگراه شمالی تنها متعلق به کرج نیست و محل تردد مسافران بیش از ۱۴ استان کشور خواهد بود، به همین دلیل برای تکمیل آن نگاه ملی و کلان نیاز است.

به گزارش ایمنا، علیرضا رحیمی با اشاره به توقف عملیات تکمیل پروژه بزرگراه شمالی اظهار کرد: این پروژه با کارکرد و ابعاد ملی، مدتی است که تعطیل شده و شورا در این خصوص به شهردار تذکر رسمی داده است.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی اصلی‌ترین مشکل ادامه این پروژه است، گفت: بزرگراه شمالی تنها متعلق به کرج نیست و محل تردد مسافران بیش از ۱۴ استان کشور خواهد بود، به همین دلیل برای تکمیل آن به نگاه ملی و کلان نیاز است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: اگر از دلایل آغاز این پروژه بگذریم، نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که درحال‌حاضر با توجه به اینکه بخش زیادی از آن پیش رفته است، باید دولت پای کار بیاید تا این مسیر به بهره‌برداری برسد، البته برای تملک و تکمیل آن حدود شش هزار میلیارد تومان نیاز است که تأمین آن به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید.

وی افزود: هرچند تمام مسئولان به ویژه استاندار البرز به شدت پیگیر تکمیل این پروژه هستند اما بدون تخصیص منابع مالی دولت، نمی‌توان کار چندانی از پیش برد.

رحیمی تاکید کرد: قرار بود دولت سهم سه درصدی خود از این پروژه را ۵۰ درصد افزایش دهد تا شاهد اتفاقات خوبی برای تکمیل این مسیر باشیم، بدون شک اگر بخشی از هزینه‌هایی را که موارد بالا به دولت و مردم تحمیل می‌کند، برای تکمیل این بزرگراه هزینه می‌شد، حالا شاهد تردد خودروها در این مسیر بودیم.

وی اضافه کرد: هرچند تکمیل این بزرگراه تنها ۱۰ درصد از ترافیک این محدوده را برطرف می‌کند و در اصل باید بزرگراه جنوبی تعریف می‌شد، اما مردم توقع دارند که پروژه زودتر به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج افزود: در صورتی‌که مشکل مالی بزرگراه رفع شود، با سرعت قابل قبولی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 633717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.