مجتمع تجاری در شیراز طعمه آتش‌ شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌سوزی یک فروشگاه پوشاک در طبقه همکف مجتمع تجاری خلیج فارس قبل از گسترش، مهار شد و خسارتی به دنبال نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد هادی قانع امروز _ شنبه بیست و چهارم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های دو و ۱۱ به همراه گروه‌های امداد و نجات و اطفا حریق ساعت ۰۰:۱۷ دقیقه بامداد امروز ۲۴ دی ماه به مجتمع تجاری خلیج فارس واقع در چهارراه ۱۵ خرداد، حرکت کردند.

وی ادامه داد: در طبقه همکف این مجتمع تجاری، یک فروشگاه پوشاک به دلیل بی احتیاطی و روشن ماندن بخاری در مجاورت لوازم قابل اشتعال دچار آتش‌سوزی شده و دود بسیار زیادی راهروها و طبقات مجتمع تجاری را در بر گرفته بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در زمان حضور تیم‌های عملیاتی به دلیل تجمع دود، کانون حریق مشخص نبود، از این رو تیم‌های اطفایی بلافاصله پس از قطع جریان برق و ایمن‌سازی کامل محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند و در مدت زمان کوتاهی ضمن تخلیه دود به کانون حریق دسترسی و مهار آتش را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: هم‌زمان گروه دیگری از نیروهای آتش‌نشانان به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و به جست‌وجوی محبوسان احتمالی مشغول شدند که هیچیک از کارکنان در محل حضور نداشتند و آتش‌نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و خاموش کردند.

قانع افزود: این آتش‌سوزی با عملکرد به موقع آتش‌نشانان حاضر در عملیات اطفا و خسارت مالی در برنداشت.

کد خبر 633706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.