نجات جان ۱۱ نفر به کمک امدادگران هلال‌احمر در حوادث اخیر چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری عملیات‌ چند روز اخیر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز - شنبه بیست و چهارم دی - در جمع خبرنگاران، در خصوص عملیات‌های چند روز اخیر، اظهار کرد: گزارشی مبنی بر سقوط از ارتفاع مردی ۴۰ ساله در ارتفاعات کوه مومنایی در ناحیه غربی جاده شهرکرد به تونل فجر، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد.

وی افزود: به سرعت تیم امداد و نجات از پایگاه بین شهری شهید رضوی جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از گذشت یک ساعت پیمایش این مصدوم را که از ارتفاع هشت متری سقوط کرده بود، یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصدوم دچار ترومای پای راست و آرنج راست شده بود که توسط تیم امدادی تثبیت و پس از اقدامات اولیه به منطقه امنی در پایین کوه و سپس به مرکز درمانی انتقال داده شد. عملیات امدادرسانی به این مرد ۴۰ ساله که به همت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد صورت گرفت.

نجات جان ۴ گردشگر در ارتفاعات ارجنک

وی تاکید کرد: طی تماس تلفنی دهیار روستای ارجنک مبنی بر مفقودی گردشگران در این منطقه کوهستانی تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد به محل مورد نظر اعزام و پس از انجام عملیات جست‌وجو و نجات، این گردشگران را با خودروی امدادی به روستا منتقل کردند.

مثنوی افزود: در این عملیات پنج ساعته که در سرمای شدید شب صورت گرفت، چهار نفر نجات یافتند، مردم با توجه به تغییر فصل و کاهش دمای هوا برای گردش و کوه‌پیمایی به ارتفاعات از تجهیزات و البسه مناسب استفاده و در مواقعی که هشدار هواشناسی صادر می‌شود، تا جای ممکن از صعود خودداری کنند.

برخورد زنجیره‌ای ۱۱ خودرو در محور بروجن به لردگان

وی گفت: برخورد زنجیره‌ای ۱۱ خودرو سواری در محور بروجن به لردگان، سه راهی بلداجی به مرکز eoc جمعیت هلال احمر استان گزارش شد. بلافاصله با اعلام به جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن تمام نجاتگران شهرستان مستقر در پایگاه امدادگر شهید جهانگیر عسگری و پایگاه کوهستان کلار به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال بختیاری گفت: پس از رسیدن تیم‌های امدادی به منطقه و ارزیابی محل حادثه مشخص شد، این حادثه ۱۱ حادثه دیده داشت که یک نفر از آن دچار مصدومیت و پنج نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی خاطرنشان کرد: نجاتگران شهرستان در ابتدا اقدام به رهاسازی مصدومان کرده و اقلامی از جمله پتو و بسته‌های غذایی بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

مثنوی گفت: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 633704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.