زیباترین ایالت‌ها در آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب‌ترین مقاصد دنیا در میان گردشگران به‌شمار می‌رود که ایالت‌های بسیاری را در خود جا داده است و هر ایالت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود گردشگران بسیاری را به سمت خود فرامی‌خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمریکا در لیست یکی از زیباترین کشورهای دنیا قرار گرفته است که تنوعی از مناطق را در ایالات مختلف خود شامل می‌شود. چشم‌اندازهای طبیعی اعجاب‌انگیز از مهم‌ترین ویژگی‌های اغلب ایالات این کشور به‌شمار می‌رود که محبوبیت آن‌ها را میان گردشگران دوچندان کرده است. جالب است بدانید که طراحی شهرهای آمریکایی به‌گونه‌ای است که امکان دسترسی راحت تمام افراد به این چشم‌اندازها فراهم آمده است و همین امر گرایش جهانگردان را به تکرار سفر خود به شهرهای مختلف این کشور دوچندان کرده است. در ادامه به معرفی زیباترین ایالت‌های آمریکا پرداخته می‌شود که علاوه بر برخورداری از شور بالای شهرنشینی، مقاصدی مهم برای گردشگری به حساب می‌آید.

ایالت هاوایی

ایالت هاوایی در غرب آمریکا یکی از بهترین نقاط دنیا برای دوستداران سواحل دریایی محسوب می‌شود که طراحی شهری آن در نزدیکی سواحل به خوبی تمام انجام شده است و همین امر، سالانه حضور سیل عظیمی از گردشگران را به سمت این ایالت به دنبال داشته است. وجود فضاهای گردشگری بی‌شمار در جوار آب، محیطی کاملاً متنوع و متفاوت با سایر نقاط گرمسیری کشور در هاوایی به وجود آورده است. هاوایی یکی از معدود ایالت‌های آمریکایی به حساب می‌آید که ورود به آن نیازی به پاسپورت ندارد و به همین دلیل، گردشگران به‌راحتی و با کم‌ترین دغدغه در آن اتراق می‌کنند.

این ایالت بسیار زیبا، هفت جزیره بسیار بزرگ و ۱۳۰ جزیره غیرمسکونی کوچک را در بر گرفته است که همه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، گردشگرانی با سلیقه‌های متفاوت را جذب می‌کنند. جزیره‌های کوچک و غیرمسکونی هاوایی میزبان قدیمی‌ترین زمین‌های غیرخاکی، بیابان‌های زیبا و کوه‌های آتشفشان کشور است، ضمن این‌که جنگل‌های سبز بی‌شماری را در بر گرفته است که به واسطه همین ویژگی‌ها مقصدی بسیار محبوب میان گردشگران به‌شمار می‌رود.

ایالت آلاسکا

ایالت آلاسکا بزرگ‌ترین ایالت آمریکایی به‌شمار می‌رود که بر خلاف ایالت هاوایی، از آب و هوایی سرد و یخی برخوردار است. این ایالت در هر گوشه‌ای از خود، چشم‌انداز شگفت‌انگیزی را در بر گرفته است و به همین دلیل، مسافران خود را به انجام فعالیت‌های مختلف از صخره‌نوردی گرفته تا جست‌وجوی حیات وحش در جنگل‌های پوشیده از برف دعوت می‌کند.

آلاسکا که به بهشت طبیعی آمریکا شهرت دارد، میزبان پارک ملی کنای فیوردز است، ضمن این‌که پیاده‌راه‌های زیبای بی‌شماری را در بر گرفته است که با برف پوشیده شده است و همین ویژگی، جذابیت پیاده‌روی را برای گردشگران دوچندان می‌کند. ایالت آلاسکا ۶۳ پارک ملی بزرگ را در بر گرفته است که در میان آن‌ها، پارک و منطقه حفاظت شده ملی دروازه‌های شمالگان به عنوان دومین پارک پهناور طبیعی و ملی آمریکا شناخته شده است.

آلاسکا به خاطر آب و هوای سرد خود، تاریکی را بیشتر از روشنایی تجربه می‌کند و در آن، روزها کوتاه‌تر از شب‌های آن است. سفرهای هوایی از طریق هلیکوپتر و مسیرهای آبی که دسترسی به آن‌ها به وسیله خودروهای آبی امکان‌پذیر است تنها روش‌های تردد در ایالت هاوایی محسوب می‌شود که تنها از طریق آن‌ها نیز بازدید از جاذبه‌های ایالت ممکن می‌شود.

ایالت فلوریدا

فلوریدا که در جهان به ایالت انرژی‌های خورشیدی شهرت دارد، میزبان ساحل‌های زیبا، با چشم‌اندازهای طبیعی بی‌شماری است که با آب‌وهوای بسیار مطبوع خود در تمام طول سال سیل عظیمی از گردشگران سراسر جهان را به سمت خود فرا می‌خواند. گسترش درختان آلو در سراسر ایالت، آن را به یک بهشت واقعی برای مسافران سواحل تبدیل کرده است و عجایب طبیعی اسراسرآمیز، دوستداران ماجراجویی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. سواحل بسیار بزرگ با شن‌های نرم، فضاهایی بسیار مناسب برای استراحت و قدم زدن زیر نور خورشید فراهم می‌آورد و آب‌های گرم آن، لذت شنا و غواصی را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

ایالت آریزونا

آریزونا در منطقه جنوب غربی آمریکا به واسطه میزبانی پارک ملی گرند کنیون در سراسر جهان معروف است، از ایالت‌های آمریکایی با چشم‌اندازهای طبیعی بی‌شمار محسوب می‌شود. این ایالت در تمام طول سال گردشگران بی‌شماری را به سمت خود فرامی‌خواند که مایل به جست‌وجوی حقایق در مورد طبیعت و کره زمین هستند و در صخره‌ها، آبشارها و نهرهای پرپیچ‌وخم به اکتشاف عناصر طبیعی می‌پردازند.

جالب است بدانید که ایالت آریزونا به طور میانگین در هر سال، ۳۲۵ روز آفتابی را تجربه می‌کند که این قابلیت امکان بازدید از فضاهای طبیعی، پارک‌ها و سواحل را برای گردشگران فراهم می‌آورد. آریزونا یکی از ایالت‌های تاریخی آمریکا محسوب می‌شود که در آن، آثار بسیاری از فرهنگ‌های آمریکای بومی به جا مانده است و همین ویژگی نیز دوستداران تاریخ بی‌شماری را به سمت ایالت فرامی‌خواند.

ایالت کالیفرنیا

کالیفرنیا که در لیست ایالت‌های آمریکایی با بالاترین نرخ آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی قرار دارد، میزبان فضاهای طبیعی بی‌شماری مانند چمن‌زارهای وسیع، کوه‌های بسیار مرتفع، بیابان‌های زیبا و آب‌های بدون مرزی است که شهروندان را به گذراندن اوقات فراغت، به دور از هرگونه هیاهوی شهری به سمت خود دعوت می‌کند. چشم‌اندازهای خورشیدی کالیفرنیا از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ایالت به حساب می‌آید که به جذب گردشگران در آن کمک کرده است و آن را با نام "ایالت طلایی" در آمریکا به شهرت رسانده است.

وجود سواحل طبیعی زیبا که به وسیله کوه‌های بسیار مرتفع احاطه شده است، افرادی با سلیقه‌های متفاوت را به سمت خود دعوت می‌کند و آن‌ها را به کوهنوردی با اشراف کامل بر چشم‌اندازهای دریایی یا شنا در آب‌های اطراف سوق می‌دهد. وجود هوای مه‌آلود در میانه کوهنوردی، لذت بالا رفتن از کوه‌ها را برای بازدیدکنندگان دوچندان می‌کند و تماشای درختان انگور اطراف از ارتفاعات بالا، گرایش این افراد را به تکرار سفر خود افزایش می‌دهد.

کد خبر 633616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.