بهترین سن برای اقدام به بارداری چه زمانی است؟

یک متخصص زنان و زایمان گفت: به‌طورکلی باروری زنان بعد از ۳۰سالگی به‌تدریج کاهش می‌یابد و بین ۳۵ تا ۴۵سالگی با افت شدیدتری همراه است؛ همچنین میزان سقط جنین در زنانی که سن بالاتری دارند، بیشتر است.

ندا مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بهترین زمان برای اقدام به بارداری، اظهار کرد: به‌طورکلی باروری زنان بعد از ۳۰ سالگی به‌تدریج کاهش می‌یابد و بین سن ۳۵ تا ۴۵ سالگی با افت شدیدتری همراه است؛ همچنین میزان سقط جنین در زنانی که سن بالاتری دارند، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه افزایش سن سبب کاهش میزان باروری می‌شود، ادامه داد: قابل پیش‌بینی‌ترین تغییر مربوط به سن، کاهش تدریجی در تعداد و کیفیت تخمک‌های تولیدشده هنگام ورود یک زن به اواخر دهه ۳۰ سالگی است، با نزدیک‌شدن به یائسگی در بیشتر دوره‌های قاعدگی زنان تخمکی آزاد نمی‌شود و این امر باروری را دچار مشکل می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان درباره عوامل مؤثر بر بارداری، تصریح کرد: با افزایش سن، احتمال اینکه زنان دچار بیماری یا درمان‌های پزشکی شوند که باروری را به خطر بیندازد بیشتر می‌شود؛ بعضی اختلالات به صورت مستقیم در سیستم تولیدمثل مانند آندومتریوز، بیماری‌های مقاربتی و جراحی روی اندام‌های تولیدمثل یا حاملگی خارج از رحمی، تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بعضی بیماری‌ها زمینه‌ساز کاهش قدرت باروری می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات پزشکی مانند کم‌کاری تیروئید، فشارخون بالا، دیابت و لوپوس ازجمله بیماری‌ها و مشکلاتی است که می‌تواند باعث ایجاد اختلال در باروری فرد شود.

کد خبر 633582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.