فدراسیون به حامیان مالی نیاز دارد/تاکید بر کیفیت مسابقات داریم

مسئول کمیته مسابقات دوومیدانی گفت: درحال‌حاضر حامی مالی رسمی نداریم و فدراسیون به تنهایی هزینه‌های این مسابقات را تقبل کرد.

شهرام شهبازی در گفت‌وگو با ایمنا، درباره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن و قهرمانی باشگاه‌های کشور اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور بیست‌ودوم و بیست‌وسوم دی‌ماه در نوبت صبح برای زنان و نوبت عصر برای مردان و تحت عنوان سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و استقبال تیم‌ها پیگیری شد.

برای کمیته مسابقات و فدراسیون نیز کیفیت این رقابت‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار بود؛ این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را داشت چراکه رقابت‌های قهرمانی آسیا در داخل سالن یک ماه دیگر به میزبانی کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استان‌های شرکت کننده در این تورنمنت افزود: اگر چه این مسابقات باشگاهی بود اما کمیته مسابقات و فدراسیون این اجازه را به هیئت‌های ورزشی هر استان داد تا در قالب تیم‌های باشگاهی در این تورنمنت حاضر شوند.

باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد، ذوب‌آهن اصفهان، زنیت گیلان، گل‌گهر سیرجان، نیروی زمینی، بازرگانی عماد و تراکتور تبریز تیم‌های شرکت کننده بودند.

فدراسیون به حامیان مالی نیاز دارد/تاکید بر کیفیت مسابقات داریم

هزینه مسابقات برعهده فدراسیون است

مسئول کمیته مسابقات دوومیدانی در تشریح شرایط اعزام بازیکن به مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: درحال‌حاضر حامی مالی رسمی نداریم و فدراسیون به تنهایی هزینه‌های این مسابقات را تقبل کرد.

با توجه به اینکه رشته دوومیدانی براساس رکورد است و فدراسیون نیز حد و نصاب‌هایی را در نظر گرفته و آن‌ها را به مربیان و بازیکنان نیز اعلام کرده، ورزشکارانی که بتوانند این حد و نصاب‌ها را رعایت کنند به این تورنمنت اعزام می‌شوند. همچنین درخصوص ورزشکارانی که نزدیک به حد نصاب‌ها هستند جلسه‌ای در کمیته فنی برگزار خواهد شد و احتمالاً در برخی ماده‌ها الزام به رکوردگیری مجدد باشد.

وی ادامه داد: تعداد نفرات اعزامی را فدراسیون مشخص می‌کند و آنچه اهمیت دارد رعایت حد نصاب‌ها است. درواقع فدراسیون روی کیفیت بازیکنان تاکید می‌کند. به احتمال فراوان ۱۵ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند اما بازهم می‌گویم که همه چیز به تعداد رکورد ورزشکاران بستگی دارد. برای مثال در رشته پرتاب وزنه رکوردهای خوبی داریم و به همین دلیل دو بازیکن اعزام می‌کنیم.

در اسفندماه مجدداً در رده نوجوانان رکوردگیری داریم

شهبازی، درباره مسابقات پیش روی فدراسیون تصریح کرد: در اسفندماه مسابقات قهرمانی صحرانوردی آسیا به میزبانی نپال را پیش رو داریم و به غیر از آن از اوایل بهمن در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسابقات صحرانوردی قهرمانی کشور را برگزار خواهیم کرد.

در سال آینده نیز مسابقات قهرمانی نوجوانان در ازبکستان، جوانان به میزبانی کشور کره جنوبی و قهرمانی بزرگسالان در تایلند را پیش رو خواهیم داشت، به همین دلیل در بخش میدانی و رده نوجوانان در اسفند ماه رکوردگیری مجدد را در دستور کار قرار می‌دهیم.

فدراسیون به حامیان مالی نیاز دارد/تاکید بر کیفیت مسابقات داریم

وی به عنوان صحبت پایانی با اشاره به زمان مسابقات هانگژو و پاداش بازیکنان افزود: با اعلام کمیته برگزاری مسابقات آسیایی در مهرماه سال ۱۴۰۲ رقابت‌های هانگژو برگزار می‌شود. باشگاه‌های که در این مسابقات تیم‌داری می‌کنند بین خود و بازیکنان قراردادی را تنظیم و براساس آن پاداشی را برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند.

کد خبر 633571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رمضان IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    عالیه