ایران _ مونته‌نگرو/شاگردان وویوویچ به دنبال دومین پیروزی مقابل مونته‌نگرو

تیم ملی هندبال ایران در دومین بازی خود در رقابت های قهرمانی جهان شنبه _بیست‌وچهارم دی‌ماه_ مقابل منته‌نگرو صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی مردان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ لهستان روز شنبه _بیست‌وچهارم دی‌ماه_ ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) به مصاف تیم مونته‌نگرو خواهد رفت.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح پور (پزشکیار) کادر تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

تیم ملی هندبال ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ که به منزله انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ قطر بود، در دیدار رده‌بندی تیم امارات را شکست داد و با کسب عنوان سوم آسیا به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد و بدین ترتیب نخستین تجربه جهانی هندبال ایران در این مقطع سنی رقم خورد.

تیم ایران در گروه B رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ با تیم‌های کرواسی، مقدونیه، اتریش، تونس و بوسنی و هرزگوین همگروه بود و در پایان از ۲۴ تیم حاضر در آن رقابت‌ها، در جایگاه ۲۱ قرار گرفت.

دومین حضور تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی جهان در حالی رقم می‌خورد که دو ملی‌پوش کلیدی و تأثیرگذار ایران به دلیل مصدومیت این رویداد ورزشی را از دست دادند. یونس آثاری گوش راست و سید علیرضا موسوی خط زن و مدافع تیم ملی امکان همراهی تیم ملی را به دلیل مصدومیت پیدا نکردند.

تیم ملی هندبال ایران که از چند ماه پیش تخت هدایت وسیلین وویوویچ در آمده، در گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان در کنار اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی قرار گرفته است و نخستین دیدار ملی‌پوشان مقابل شیلی با برتری ۲۵ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید.

ملی‌پوشان ایران در گروه A مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه هستند. تیم مونته‌نگرو دومین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کند، پیش از این در سال ۲۰۱۳ در این رقابت‌ها حاضر شده بود. مونته‌نگرو به عنوان یکی از تیم‌های پدیده قاره اروپا شناخته می‌شود که طی سال‌های گذشته شش مرتبه در مسابقات قهرمانی اروپا حاضر شده است.

کد خبر 633551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.