برنامه‌ریزی فرهنگی پیش‌نیاز توسعه شهری است

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت:برنامه‌ریزی فرهنگی در قالب برنامه‌ریزی شهری به عنوان یک پیش‌نیاز برای توسعه فرهنگی اجتماعی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدسجاد حسن‌پور امروز_ جمعه بیست‌وسوم دی‌ماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی در قالب برنامه‌ریزی شهری به عنوان یک پیش‌نیاز برای توسعه فرهنگی اجتماعی شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه فرهنگی برنامه مدون و راهبردی داشته باشد؛ ادامه داد: راه‌اندازی و ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای شهر اردبیل صرفاً برای تعیین این راهبردها و به‌منظور توسعه علمی و اصولی شهر است.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی در ارتباط با توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: اعضای دوره ششم نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ شهری دارند.

حسن‌پور افزود: این نگاه در بودجه سال ۱۴۰۱ که ۲۰ میلیارد تومان است و نسبت به سال‌های گذشته افزایش چند برابری دارد کاملاً مشخص است.

بندهای قرارداد در پروژه آهن فروشان با حساسیت بیشتری مطالعه شود

علیرضا غریبی، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح احداث بازار آهن‌فروشان به‌صورت مشارکتی گفت: همواره در تمامی پروژه‌های مشارکتی شهرداری در سال‌های گذشته، شاهد اختلافات و دعاوی بیشتر بودیم که به ضرر شهرداری تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که قطعاً پروژه بزرگی با عنوان بازار آهن فروشان با ارزش سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دارای پیچیدگی‌های فنی و حقوقی است، لازم است، بندهای قرارداد در پروژه بازار آهن‌فروشان با حساسیت بیشتری مطالعه و نوشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: اطمینان از تأمین مالی قرارداد با گرفتن ضمانت‌نامه بانکی از سرمایه‌گذار این پروژه، نخستین قدم برای کاهش این اختلاف‌ها است.

کد خبر 633515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.