«توریسم فضایی» پررونق‌ترین صنعت آینده است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: توریسم فضایی یکی از صنایع بسیار مهم و پررونق آینده محسوب می‌شود و شرکت‌هایی که درحال‌حاضر به‌دنبال توسعه این صنعت هستند، قطعاً با پیشرفت‌های بسیاری مواجه می‌شوند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آینده صنعت فضایی و دستاوردهای احتمالی بشر در آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، دستیابی به تکنولوژی‌هایی مانند کرم‌چاله دور از انتظار است.

وی افزود: در آینده نزدیک و پیش از دستیابی به تکنولوژی‌های فوق بشری ممکن است، بتوانیم سوخت‌های بهتری برای فضاپیماهای خود تولید کنیم که از وزن کمتر و انرژی بیشتری برخوردار باشد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع سوخت یکی از مباحث بسیار مهم در ساخت و استفاده از فضاپیماها محسوب می‌شود و قطعاً تولید سوختی مناسب با انرژی بیشتر می‌تواند صنعت هوافضا را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در رابطه با اهمیت سوخت در صنعت هوافضا گفت: سوخت یکی از نیازهای اصلی فضاپیما محسوب می‌شود که می‌تواند وزن آن را تحت تأثیر قرار دهد، از طرفی زمانی که قصد داریم مسافت‌های بسیار طولانی را سپری کنیم، مجبور به استفاده از سوخت بیشتر خواهیم شد.

مرادی اشاره کرد: با توجه به این مسئله در صورتی که بشر بتواند سوخت‌های کم وزن و پر انرژی تولید کند، فضاپیماها نیز قادر به طی کردن مسیرهای طولانی‌تری خواهند بود. این مسئله قطعاً در صنعت توریسم فضایی نیز تأثیرگذار خواهد بود و می‌تواند این صنعت را به سمت پیشرفت هدایت کند.

این پژوهشگر علوم فضایی در رابطه با توریسم فضایی گفت: به‌طورکلی می‌توان گفت که بشر حدود ۳۰ الی ۴۰ سال آینده قادر خواهد بود به‌طوررسمی صنعت توریسم فضایی را توسعه دهد؛ البته درحال‌حاضر توریسم فضایی وجود دارد، اما بسیار هزینه‌بر است.

وی افزود: با این حال در ۴۰ سال آینده قطعاً صنعت توریسم فضایی بسیار توسعه خواهد یافت و سهم بیشتری از جامعه را به سمت خود جذب می‌کند. در این شرایط بازار توریسم فضایی بسیار بهبود خواهد یافت.

مرادی تاکید کرد: به‌طورکلی می‌توان گفت که توریسم فضایی یکی از صنایع بسیار مهم و پر رونق آینده محسوب می‌شود و شرکت‌هایی که درحال‌حاضر به دنبال توسعه این صنعت هستند، قطعاً با پیشرفت‌های بسیاری مواجه می‌شوند.

کد خبر 633436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.