رونالدو توپ طلای خود را به حراج گذاشت!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* دنیای فوتبال سوگوار جانلوکا ویالی است. ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس، سامپدوریا و چلسی، از سال ۲۰۱۷ با بیماری سرطان لوزالمعده دست به گریبان بود و با وجود اینکه اخیراً از این بیماری بهبود پیدا کرده بود، ولی بار دیگر سرطان برگشت و از دو هفته پیش حال او وخیم گزارش شد. در نهایت ویالی در سن ۵۸ سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا را در شوک فرو برد.

* درپی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده ازکهن‌ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می‌دارد.

* دیدیه دشان سرمربی ۵۴ ساله تیم ملی فرانسه، قراردادش را با فدراسیون این کشور تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد.

* النصر امیدوار است مارکو رویس را متقاعد کند که پیشنهادات خود برای حضور در لیگ برتر را رد کند و برای پیوستن به کریستیانو رونالدو در عربستان، راهی این تیم شود.

* آنتونی استوکس، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتور جمعه صبح در دوبلین به جرم حمل ۴ هزار پوند کوکائین بازداشت شد.

* باشگاه الهلال که برای جذب لیونل مسی با این بازیکن وارد مذاکره شده حاضر است با دستمزد عجیب و خیالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (سعودی) در سال این بازیکن آرژانتینی را جذب کند.

* یک سال پس از ممانعت از حضور جوکوویچ در استرالیا، به دلیل امتناع از واکسیناسیون در مقابل کرونا، سرانجام مشکلات مربوط به حضور جوکو در این کشور برطرف شد و ستاره محبوب این ورزش برای آمادگی جهت حضور در گرند اسلم استرالیا، در مسابقات ۲۵۰ امتیازی آدلاید حاضر شد و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

* فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار در ادامه انتخاب بهترین‌های سال، از برترین مربی سال ۲۰۲۲ نیز پرده برداشت. لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین که توانست این تیم را به مقام قهرمانی برساند با اختلاف عنوان برترین مربی سال را از آن خود کرد.

با پیشنهاد فدراسیون هندبال ایران و موافقت فدراسیون هندبال آسیا (AHF) کشور ایران میزبان بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های مردان آسیا شد. این رقابت‌ها از بیست و دوم خرداد لغایت سوم تیر ۱۴۰۱ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

* به نقل از بی ساکر، روبرتو مارتینز به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال انتخاب شد. بر این اساس فدراسیون فوتبال پرتغال با قراردادی ۳.۵ ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال انتخاب شد.

* عادل غلامی، بازیکن ۳۷ ساله والیبال ایران که یکی از برترین بازیکنان آسیا در پست سرعتی‌زن بود با انتشار متنی در صفحه رسمی خود به صورت رسمی از دنیای والیبال خداحافظی کرد. غلامی دلیل خداحافظی خود را آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر اعلام کرده و این درحالی است که وی در این فصل برای تیم سایپا توپ می‌زد.

* گرت بیل به طور رسمی از دنیای فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد. ستاره سابق تاتنهام و رئال مادرید که نمایشی درخشان در این ۲ تیم داشت، پس از مصدومیت‌ها و حواشی مختلف در تیم مادریدی به آمریکا رفت، ولی تصمیم گرفت از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

* هوگو لوریس، کاپیتان تیم ملی فرانسه و باشگاه تاتنهام، روز دوشنبه تصمیم خود را برای حضور در بازی‌های ملی اعلام کرد. او یک ماه پس از شکست فرانسه در فینال جام جهانی، اعلام بازنشستگی کرد.

* در چهارمین روز از مسابقات تنیس روی میز کسب سهمیه قهرمانی جهان ۲۰۲۳، چهار بازیکن ایران برای صعود به جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات به رقابت پرداختند. در نهایت تنها نیما عالمیان با پیروزی برابر نماینده کره جنوبی که نفر ۲۵ رنکینگ جهان بود، به جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات صعود کرد و به سهمیه انفرادی قهرمانی جهان رسید.

* مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو با کسب ۱۶.۷۸ درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن دو گذشته پرتغال انتخاب شد.

* سعود المهندی نایب رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو شورای فیفا، در سن ۶۶ سالگی و پس از تحمل دوره بیماری درگذشت.

* روانخواه که پیش‌تر هدایت تیم فوتبال سایپا را در لیگ یک برعهده داشت حالا تجربه جدیدی در تیم ملی دانشجویان برعهده خواهد داشت.

* باشگاه چلسی از انتقال قرضی «ژائو فلیکس» از باشگاه اتلتیکو تا انتهای فصل خبر داد.آبی‌های لندن برای این انتقال ستاره پرتغالی مبلغ هنگفت ۱۱ میلیون یورو را پرداخت خواهد کرد. دستمزد این بازیکن که ۶ میلیون یورو نیز ذکر شده توسط باشگاه لندنی پرداخت خواهد شد.

* کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال فرانسه در جلسه اضطراری خود رأی به کنار گذاشتن «نوئل لوگرائت» از سمت ریاست این فدراسیون داد. در این جلسه «فلیپه دیالو» معاون لوگرائت به عنوان رئیس موقت فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شد.

* باشگاه سپاهان اصفهان از پیام نیازمند به مناسبت انجام ۱۰۰ بازی با پیراهن این باشگاه در لیگ برتر تقدیر کرد و پیراهن طلایی با شماره ۱۰۰ را به این بازیکن اهدا کرد.

* نشریه «میرر» انگلیس خبر داد کریستیانو رونالدو یک کپی از توپ طلای ۲۰۱۳ خود را که در موزه‌اش در مادیرا به حراج گذاشته است.

کد خبر 633416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.