پذیرش دانشجویان خارجی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان است

معاون آموزش دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان تسهیلاتی همچون امکانات رفاهی، تغذیه و خوابگاه را مانند دانشجویان ایرانی برای دانشجویان خارجی فراهم کرده تا شرایط تحصیلی برای آنان مطلوب‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدتی پیش سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در حکمی به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دستور داد تا تحصیل دختران افغانستان به حالت تعلیق درآورده شود؛ در این حکم اعلام شده است که تصمیم تعلیق تحصیل زنان براساس ابلاغ کابینه طالبان گرفته شده است. طالبان پس از تسلط بر افغانستان، درهای مدارس در مقطع بالاتر از پایه ششم را نیز به روی دختران بستند این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که حق تحصیل یکی از حقوق اصلی هر شخص است.

وحید حدادی‌اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل چندی پیش اظهار کرد: در پی محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر افغانستانی، تعدادی از دانشگاه‌های ایران همچون دانشگاه الزهرا (س) تهران، دانشگاه کوثر بجنورد و دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای پذیرش زنان افغانی تا زمان رفع این محدودیت اعلام آمادگی کردند.

جلال درخشه، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای تحصیل بانوان در دانشگاه‌های کشور افغانستان، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه غیردولتی در جهان و با دارا بودن رشته‌های مختلف در گروه‌های پزشکی و غیرپزشکی در واحدهای متعدد دانشگاهی سراسر کشور، پذیرای بانوان مشتاق علم و دانش در کلیه رشته و مقاطع تحصیلی است.

حجت‌الله سعیدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در پاسخ به توانایی دانشگاه اصفهان برای پذیرش دانشجویان افغانستانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پذیرش دانشجویان خارجی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان است. حق تحصیل جزو حقوق اولیه و اصلی همه انسان‌ها است و هیچکس با هیچ استدلالی حق ندارد مانع کسب علم و دانش انسان‌ها شود.

وی در ادامه اضافه کرد: دانشگاه اصفهان تسهیلاتی همچون امکانات رفاهی، تغذیه و خوابگاه را مانند دانشجویان ایرانی برای دانشجویان خارجی فراهم کرده تا شرایط تحصیلی برای آنان مطلوب‌تر باشد.

کد خبر 633408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.