شیلی ۲۴ _ ایران ۲۵/ آغازی درخشان برای یوزهای ایرانی

تیم‌ ملی هندبال مردان کشورمان رقابت‌های هندبال قهرمانی ۲۰۲۳ جهان را با پیروزی ۲۵ بر ۲۴ برابر شیلی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی هندبال مردان ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ جهان به‌میزبانی لهستان/ سوئد، امروز _ پنجشنبه بیست‌ودوم دی‌ _ از ساعت ۱۷ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) به مصاف تیم ملی شیلی رفت و به پیروزی نزدیک و سخت، اما شیرین ۲۵ بر ۲۴ مقابل نماینده قاره آمریکای جنوبی دست یافت.

قضاوت و کوبل نظارت این دیدار نیز بر عهده آمار کونیکانین (بوسنی‌وهرزگوین)، دینو کونیکانین (بوسنی‌وهرزگوین)، خووان پوپادیک (صربستان)، رولاندو فرس (اروگوئه) و یوسیپ پوساویچ (کرواسی) بود.

ملی‌پوشان کشورمان نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ با پیروزی پشت سر گذاشتند و در نیمه دوم نیز با وجود شکست ۱۲ بر ۱۳، توانستند درمجموع نتیجه را از آن خود کنند. بدین‌ترتیب شاگردان وسلین وویوویچ به بهترین شکل ممکن رقابت‌های قهرمانی جهان در گروه اول را آغاز کردند.

در این دیدار، دو بازیکن ایران کارت زرد و یک بازیکن کارت قرمز دریافت کردند؛ شاگردان وسلین وویوویچ ۴۲ شوت و شاگردان آیتور ایچابورو نیز ۴۸ شوت به سمت دروازه حریف روانه کردند و با توجه به تعداد شوت‌های دو تیم و نتیجه پایانی بازی، می‌توان به این درک رسید که علاوه بر کم‌دقتی بازیکنان شیلی، محمد سیاوشی درون دروازه ایران عملکردی استثنایی از خود به‌نمایش گذاشته و در ثانیه‌های پایانی بازی هم با مهار دیدنی‌اش مهر پیروزی ایران در گام نخست را زد.

مجتبی حیدرپور (۵ گل از ۵ شوت)، میلاد قلندری (یک گل از یک شوت)، پوریا نوروزی‌نژاد (۲ گل از ۷ شوت)، سلمان بربط (۲ گل از ۲ شوت)، محمدرضا اورعی (۷ گل از ۱۰ شوت)، محمدمهدی بهنام‌نیا (یک شوت از ۳ گل)، محمدرضا کاظمی (۲ گل از ۲ شوت)، وحید مسعودی (یک گل از یک شوت)، افشین صادقی (۲ گل از ۶ شوت) و علی کوهزاد (۲ گل از ۲ شوت) زننده ۲۵ گل ایران در بازی امروز بودند.

محمد سیاوشی، علی رحیمی‌کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور (کاپیتان)، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات هستند.

روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق‌شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح‌پور (پزشکیار)، کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

رنه اولیوا، سباستین سبایوس، آرین دلگادو، خاویر فرلی، امیل فیوچمن، استبان سالیناس، فیلیپه گارسیا، بنیامین ایلسکا، رودریگو سالیناس (کاپیتان)، ماتیاس پایا، لوسیانو اسکاراملی، دنیلو سالگادو، آرون کودینا، فرانسیسکو آن درس آهومادا کویادو و ویکتور دونوسو، بازیکنان تیم ملی شیلی بودند.

ضمن اینکه کلاودیو لیرا (سرپرست)، آیتور ایچابورو (سرمربی)، پائولو نونیز (مربی)، روبرتو گارسیس (مربی) و مارسلو آوندانو (پزشکیار) تیم ملی شیلی را تشکیل می‌دادند.

به گزارش ایمنا، تیم ملی هندبال ایران در گروه A مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های ملی اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروه است و پس از انجام بازی نخست خود در این تورنمنت، روز شنبه _ بیست‌وچهارم دی _ ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران برابر مونته‌نگرو می‌ایستد و در آخرین بازی گروهی، روز دوشنبه بیست‌وششم دی از ساعت ۲۳ به وقت تهران با اسپانیا دیدار خواهد کرد.

کد خبر 633401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.