تلاش برای هدایت برف به دشت خشک شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: دشت شهرکرد خشک است و هدایت برف‌ها به این دشت راهی برای کمک به احیای آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای برف‌روبی سطح شهر، اظهار کرد: ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات در منطقه دو و ۲۰ دستگاه در منطقه یک برای برف‌روبی معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها مشغول به فعالیت شدند.

وی افزود: یک دستگاه بنز نمک‌پاش، چهار دستگاه خاور کمپرسی، سه دستگاه کامیون برف‌روب، هشت دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر، دو دستگاه بیل بکهو، دو دستگاه تراکتور تیغه برف‌روبی و دو دستگاه مینی لودر از جمله ماشین‌آلات فعال در منطقه دو بود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: ۱۴ دستگاه از شهرداری، سه دستگاه استیجاری، دو دستگاه از فضای سبز و مابقی ماشین‌آلات از سپاه، اداره گاز و ستاد بحران تأمین شد.

واحدیان تصریح کرد: در منطقه یک، یک دستگاه بنز نمک‌پاش، یک دستگاه بنز بازو غلطان، یک دستگاه خاور بازو غلطان، سه کامیون برف‌روب، شش لودر، دو گریدر، سه بیل بهکو و سه تراکتور برف روب به کار گرفته شد که از این مجموع هفت دستگاه استیجاری، یک دستگاه از سازمان همیاری‌ها، یک دستگاه از سپاه استان و مابقی از ماشین‌آلات شهرداری بوده است.

وی با اشاره به برف‌تکانی درختان شهر، تاکید کرد: ۱۷۴ نفر از نیروهای خدماتی نظافت پیاده‌روها و جوی و جداول را جهت سهولت در رفت و آمدها انجام دادند و شش دستگاه ماشین‌آلات جهت برف‌تکانی درختان در نواحی چهار گانه به کار گرفته شد.

شهردار شهرکرد گفت: در زمان بارش برف در سطح شهر، علاوه‌بر نیروهای خدماتی، ۳۰ نفر از کارکنان اداری که عضو ستاد بحران شهرداری هستند نیز به صورتی حضوری در میدان جهت خدمات‌رسانی حضور داشتند.

هدایت برف‌های دپو شده به دشت شهرکرد

واحدیان اظهار کرد: با توجه به اینکه دشت شهرکرد خشک است، هدایت برف‌ها به این دشت راهی برای کمک به احیای آن است؛ لذا در تلاش هستیم تا بتوانیم در مکان‌هایی که برف دپو شده و آب شدن آن زمان‌بر است، به وسیله تعدادی از کامیون‌ها و لودرها جمع‌آوری و به این دشت هدایت شود.

وی اظهار کرد: احیای دشت شهرکرد نیازمند تلاش و همکاری همگانی است تا بتوان بخشی از مشکلات این دشت را رفع کنیم.

شهردار شهرکرد از شهروندان خواست افرادی که از ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین برخوردار هستند برف‌های دپو شده در محل اسکان خود را به این دشت هدایت کنند تا سهمی در احیای دشت شهرکرد داشته باشند.

کد خبر 633379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.