امیرعبداللهیان: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن و تسلیت عملیات تروریستی روز گذشته که به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افغانستان منجر شد، گفت: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر خارجه افغانستان اظهار کرد: حمله تروریستی دیروز درمقابل در ورودی وزارت خارجه افغانستان بسیار تاسف‌برانگیز است و ما به‌شدت آن را محکوم می‌کنیم. به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

وی افزود: تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بی‌گناه درصدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آنچه دیروز در کابل اتفاق افتاد و چندی قبل در حرم مطهر شاه‌چراغ شیراز به‌وقوع پیوست، منشأ واحدی دارد. برای مبارزه با آن باید سیاست واحدی داشت و لازم است با قدرت تمام برای مقابله با تروریست‌ها همکاری کرد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، نیز در این گفت‌وگو، ضمن تشکر و قدردانی از تماس تلفنی امیرعبداللهیان با تاکید بر برادری و دوستی مردم دو کشور، بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم در همکاری با کشورهای همسایه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 633343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.