لزوم برخورداری ساکنان شهید کشوری از حقوق قانونی/اجرای برنامه‌های مراکز فرهنگی با بودجه صفر

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم برخورداری ساکنان شهرک شهید کشوری از حقوق قانونی، فعالیت ۳۰ ماشین برف‌روب در شهرکرد، آماده‌باش شهرداری رشت برای بارش برف، اجرای برنامه‌های مراکز فرهنگی با بودجه صفر، لزوم موردتوجه قرار گرفتن اولویت‌بندی در پروژه‌های عمرانی، هشدار نسبت به کنترل انگشت‌طلایی‌های شهرداری کرج، لزوم موردتوجه قرار گرفتن اولویت‌بندی در پروژه‌های عمرانی و ضرورت کمک دانشگاه به توسعه شهر از نظر فکری را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم برخورداری ساکنان شهرک شهید کشوری از حقوق قانونی

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آسیب‌شناسی‌های انجام شده در شهرک شهید کشوری و راهکارهای شورای ششم برای این شهرک، اظهار کرد: تحقیق و آسیب‌شناسی پروژه شهرک شهید کشوری در شورای ششم انجام شد اما بعضی افراد با بی‌عدالتی موضوع را به سمت تسویه حساب شخصی یا گروهی سوق دادند که در واقعیت چنین نیست، بنابراین ما دارای شهرکی هستیم که بر اساس مصوبات انجام شده چشم‌انداز استقرار حدود ۵۰ هزار نفر برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که ساکنان شهرک شهید کشوری باید از حقوق قانونی خود در سرانه‌های مختلف برخوردار باشند، گفت: به شهرداری تاکید شده است که در خصوص حقوق بیت‌المال ذره‌ای کوتاه نیاید و پیگیری لازم را انجام دهد.

مصور افزود: برای شهروندانی که در این شهرک ساکن می‌شوند، باید زیرساخت‌ها و خدمات عمومی در نظر گرفته شود و سرانه‌های مربوط به این افراد همچون معابر، فضای سبز، بهداشت، آموزش‌وپرورش، تفریح، تجارت و کسب‌وکار تأمین شود، لذا جهت رفع مشکلات، به موضوع شهرک شهید کشوری ورود کردیم، چراکه در گذشته پیش از ایجاد زیرساخت‌های لازم، اقدام به سکونت شهروندان شده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید این‌که آنچه در شهرک کشوری دنبال می‌شود، داشتن شهرکی است که ساکنان آن از حقوق قانونی خود در سرانه‌های مختلف برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در احداث این شهرک سازمان شهرداری جلودار بوده است اما یکی از وظایف شورای اسلامی شهر نیز پیگیری حقوق شهروندان در این شهرک است، بنابراین نمی‌توانیم فقط به شهرداری تذکر دهیم، چراکه تنها شورای شهرداری نیستیم.

فعالیت ۳۰ ماشین برف‌روب در شهرکرد

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: مدیریت از ابتدای بارش برف در شهرکرد در چهار منطقه در حالت آماده‌باش بود که هر منطقه هم تقسیم‌بندی شده بود.

وی افزود: مدیریت شهری با ۳۰ دستگاه عملیات برف‌روبی را انجام داد که از این تعداد، ۲۰ دستگاه متعلق به شهرداری و ۱۰ دستگاه متعلق به بخش خصوصی بود که تا ساعت سه بامداد عملیات ادامه داشت. در حال حاضر هم ادامه دارد و خیابان‌های اصلی شهر پاکسازی شده است. خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها مانده که تا ظهر یا بعدازظهر انجام خواهد شد.
حیدری تصریح کرد: برف سنگین بود. قرار بود ستاد بحران و بنیاد مسکن به کمک شهرداری بیایند، اما بعضی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند. از سپاه قمر بنی‌هاشم و یگان ویژه بابت همراهی در خدمات‌رسانی در این برف قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا تجهیزات خود را به‌روز کند، اما در این برف تمام دستگاه‌های شهرستانی باید به کمک مرکز استان آیند تا مشکلات مردم تا حدودی حل شود.

آماده‌باش شهرداری رشت برای بارش برف

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: هرساله با فرارسیدن فصل سرما، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در تمام مناطق برای مقابله حوادث بارش برف در آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: با هشدار هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شوند و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

واثق‌کارگرنیا با بیان این‌که شهرداری رشت در حال حاضر حدود ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در اختیار دارد و در چند روز اخیر اقدامات خوبی برای آماده‌سازی ماشین‌آلات انجام شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌سازی ماشین‌آلات شهرداری رشت، با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام و قراردادها بسته شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از همه نیروها و ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی با پاکسازی معابر مناطق مختلف شهری مانع از بروز مشکل در تردد وسایل نقلیه شویم و شرایطی فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از لذت این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

اجرای برنامه‌های مراکز فرهنگی با بودجه صفر

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: بررسی‌های ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از مناطق، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نشان می‌دهد که بودجه‌ای بابت اجرای برنامه‌ها به مناطق و سایر مراکز سازمان اختصاص نیافته است و مراکز سازمان با بودجه صفر باید برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی از مراکز سازمان فرهنگی و هنری نشان می‌دهد که اکثر مراکز سازمان فرسوده است و نیاز اساسی به تعمیر و تجهیز دارد.

معدنی‌پور اشاره کرد که اجرای برنامه‌ها در مراکز سازمان فرهنگی و هنری با بودجه صفر انجام می‌شود و افزود: نباید به بنیه تخصصی و کارشناسی کارکنان سازمان فرهنگی و هنری بی‌توجه باشیم. از شهردار درخواست می‌کنم نسبت به موارد مذکور دستور لازم را صادر و گزارش ارائه کند.

هشدار نسبت به کنترل انگشت‌طلایی‌های شهرداری کرج

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر این‌که انگشت‌طلایی‌های شهرداری کرج باید تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: تکلیف ماجرای ثبت نشدن اثر انگشت برخی افراد در شهرداری هنوز مشخص نشده است و این گونه به نظر می‌رسد عزمی برای تفاوت قائل‌شدن میان انگشت‌طلایی‌ها و افراد وظیفه‌شناس در مدیریت شهری وجود ندارد.

وی افزود: بیست‌وششم آبان سال گذشته تذکری با عنوان انگشت طلایی‌ها دادم و امروز حدود یک سال از آن تذکر می‌گذرد اما به‌رغم فراخوان کارکنان و مدیران شهری و پیگیری‌هایی که از طریق حراست و بازرسی، معاونت برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فاوا انجام شد، هنوز زور مدیران به انگشت‌طلایی‌ها نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان این‌که حدود ۳۵۷ نفر از کارکنان شهرداری ثبت ورود و خروج ندارند یا حضور ندارند و از این تعداد حدود ۵۱ نفر معاون، مشاور شهردار و مدیران و مدیران کل هستند، تصریح کرد: آمارهایی که از دستگاه‌های ذی‌ربط دریافت کردیم، با یکدیگر همخوانی ندارد، لذا از شهردار تقاضا دارم متولی مرکز آمار را مشخص و این مسئله را حل کند.

لزوم موردتوجه قرار گرفتن اولویت‌بندی در پروژه‌های عمرانی

نقی کریمی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: اولویت‌بندی در انجام پروژه‌های عمرانی و اتصال خیابان‌های ابوذر، حر و بسیج در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی در این محورها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به کمربندی اصلی شهر گفت: در خصوص آزادسازی و تفاهم‌نامه کمربندی اصلی شهر در خصوص استملاک اراضی باید وقت و دقت بیشتری گذاشته شود.

وی با بیان این‌که اگر جابه‌جایی تأسیسات شهری را به موقع نتوانیم انجام دهیم در آینده با مشکلاتی جدی مواجه خواهیم شد، افزود: اطلاع‌رسانی اخبار در مدیریت شهری بسیار ضعیف است و انتقاد داریم و در این راستا ابتدا از روابط عمومی شهرداری و سپس از روابط عمومی شورا گلایه‌مند هستیم.

ضرورت کمک دانشگاه به توسعه شهر از نظر فکری

ابراهیم صفری، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به برگزاری نشست مشترک با مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اردبیل مشتاق است تا اعضای علمی دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای علمی یاری‌گر مجموعه مدیریت شهری شوند.

وی با بیان این‌که اساتید دانشگاه و نخبگان علمی و فرهنگی سرمایه‌های اجتماعی این کشور هستند، ادامه داد: دانشگاه از نظر فکری می‌تواند به توسعه شهر کمک کند.

صفری تصریح کرد: از دانشگاهیان انتظار داریم در زمان انتخابات مجلس و شورا نیز کسانی را که لایق، کاربلد و متخصص هستند را برای کاندیداتوری معرفی کنید.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: دانشگاهیان و نخبگان علمی امید این کشور هستند و وجود آنها برای این شهر مایه مباهات و افتخار است و در مورد جابه‌جایی پل نیز اگر گامی برداریم، وظیفه ما در قبال آنها و فرزندانمان در دانشگاه‌ها است و هدف نهایی ارائه خدمت است.

کد خبر 633341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.