برگزاری نخستین جشنواره ساخت مجسمه‌های برفی در کوهرنگ

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نخستین جشنواره ساخت مجسمه‌های برفی توسط آموزش‌وپرورش شهرستان کوهرنگ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی خدیبی امروز -پنجشنبه بیست و دوم دی- در جمع خبرنگاران، از برگزاری اولین جشنواره ساخت مجسمه‌های برفی توسط آموزش‌وپرورش شهرستان کوهرنگ خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با همکاری کانون فرهنگی تربیتی فجر و اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) چلگرد با هدف ایجاد شور و نشاط و حس رقابت بین دانش‌آموزان و همچنین شناسایی استعدادهای برتر در زمینه هنر ساخت تندیس در روزهای اول و دوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان استان چهارمحال‌وبختیاری و دانش‌آموزان استان‌های همجوار است، افزود: دانش‌آموزان دختر و پسر همه مقاطع تحصیلی این استان‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش با اشاره به امکانات موجود برای شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توانند از اقامت در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) و خانه معلم شهر چلگرد و سایر خدمات رفاهی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت شرکت‌کنندگان در این جشنواره محدود است، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند تا ۲۵ دی‌ماه فرصت دارند با شماره‌های ۰۹۱۹۹۹۲۹۹۲۹ و ۰۹۱۳۲۸۱۲۵۶۴ تماس گرفته و در جشنواره ثبت‌نام کنند. عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم به کلی متفاوت از زمان‌های گذشته است پدیده‌های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان شده‌اند که دانایی‌ها، توانایی‌ها و امکانات را اجتناب‌ناپذیر می‌کند، البته این دانستنی‌ها و مهارت‌ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبای دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسائل دنیای جدید به خصوص نگرش دانش‌آموزان باید از اصول بهداشت روانی استفاده کرد، چرا که نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند.

خدیبی تصریح کرد: در مناطق شهری بیشتر منازل به صورت آپارتمان‌های کوچک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است، حداقل کاری که می‌توان در تأمین بهداشت جسمی و روحی آنها داشته باشیم، ایجاد فضای مفرح و شادی‌بخش در مدرسه است، چرا که دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه فردا را فرزندان امروز اداره خواهند کرد، اگر خوب تعلیم یابند، جامعه نیز شاداب و منظم و سالم خواهد بود، در غیر این صورت هیچ امیدی نمی‌توانیم داشته باشیم، با این حال شکی نیست که در امر بهسازی میهن اسلامی باید پیش از هر چیز و بیش از همه چیز به مسئله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اهمیت دهیم.

کد خبر 633304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.