تداوم حملات ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده یمن

منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، بارها استان الحدیده را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، بارها استان الحدیده را هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار داده است و پهپادهای جاسوسی ائتلاف سعودی وارد آسمان مناطقی در این استان شدند.

بر اساس این گزارش، حملات راکتی ائتلاف سعودی نیز در مناطق مختلفی از استان الحدیده ادامه داشته است و واحد توپخانه ائتلاف سعودی نیز مناطقی را در حیس و الجبلیه هدف قرار داد.

آتش‌بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید دو ماهه این آتش‌بس یازدهم مردادماه به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و دهم مهر پایان یافت.

پیش‌تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

این در حالی است که جنبش انصارالله یمن، آمریکا را به مانع تراشی در مسیر برقراری صلح در یمن و پایان دادن به درگیری هشت ساله در این کشور متهم کرد و «علی القحوم» یکی از اعضای دفتر سیاسی این جنبش، در توییتی نوشت: آمریکایی‌ها هر چقدر تلاش کردند که بر اقدامات خود سرپوش بگذارند و در پشت پرده قرار داشته باشند، اما اتفاقات و حقایق و رفتار تهاجمی مستمر، چهره زشت آنها را آشکار کرد.

وی ادامه داد: من به صراحت اعلام کردم که تجاوز و محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی، تصمیم آمریکا است و از سوی واشنگتن اعلام شد. این آمریکایی‌ها هستند که تجاوز به یمن را هدایت می‌کنند، تمام عواقب فاجعه بار آن را به دوش می‌کشند، مانع صلح می‌شوند و برای تشدید تنش و تداوم توطئه‌ها فشار می‌آورند.

شایان ذکر است که صنعا در اکتبر گذشته، اعلام کرد که مذاکرات برای تمدید آتش‌بس سازمان ملل در یمن به بن بست رسیده است، زیرا عربستان سعودی از پرداخت حقوق کارکنان دولت از محل درآمدهای نفت و گاز تولیدی استان‌های یمن و متوقف کردن جنگ و محاصره علیه یمن خودداری می‌کند.

کد خبر 633274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.