درآمد ۶۰۳ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش نفت در سال آینده/سهم مالیات بیشتر از نفت

در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی ۶,۰۳۸,۰۷۵,۰۰۰ میلیون ریال یا ۶۰۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. درآمدهای مالیاتی سهم ۳۸.۷ درصدی و فروش نفت سهم ۲۷.۹ درصدی از منابع بودجه سال آینده را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس جداول لایحه بودجه ۱۴۰۲، منابع بودجه عمومی سال آینده کشور ۲۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال یا ۲,۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (دو هزار و صد و شصت و چهار همت) در نظر گرفته شده است و شامل درآمدها، منابع حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای، و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی می‌شود.

درآمدها در سال آینده ۱۱,۵۷۲,۴۲۵,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که درآمدهای مالیاتی بیشترین سهم را در این بین دارند. در بودجه سال آینده دولت ۷۲ درصد از درآمدهای خود معادل ۸,۳۸۶,۰۹۵,۳۷۵ میلیون ریال (۸۳۸,۶۰۹,۵۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان) را از مالیات تأمین می‌کند. درآمدهای مالیاتی سهم ۳۸.۷ درصدی از کل منابع بودجه سال آینده را دارد.

قسمت دوم محل تأمین درآمدها منابع حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ عددی بالغ بر ۷,۱۲۶,۹۷۵,۰۰۰ میلیون ریال (۷۱۲,۶۹۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) پیش بینی شده است.

قسمت سوم و پایانی محل تأمین درآمدها، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی است که ۲,۹۴۰,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (۲۹۴,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) در نظر گرفته شده است.

درآمد ۶۰۳ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش نفت در سال آینده/سهم مالیات بیشتر از نفت

درآمد ۶۰۳ هزار میلیارد تومانی دولت از فروش نفت در سال آینده/سهم مالیات بیشتر از نفت

فروش نفت ایران در سال ۱۴۰۲

اما در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی ۶,۰۳۸,۰۷۵,۰۰۰ میلیون ریال یا ۶۰۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که معادل ۲۷.۹ درصد از منابع کل بودجه است.

کد خبر 633267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.