جدایی بردیف از تراکتور فوتبالی نبود/خمز می‌گوید امسال باید قهرمان لیگ‌ برتر شویم!

«پاکو خمز از وقتی به تراکتور آمده همیشه می‌گوید باید در این فصل به قهرمانی در لیگ‌ برتر دست پیدا کنیم، بنابراین در نیم‌فصل دوم به‌دنبال جبران امتیازات هستیم؛ از طرفی به جام‌حذفی هم نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت و دست‌کم تا نیمه‌نهایی پیش خواهیم رفت.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال تراکتور تبریز امروز _پنجشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه_ در ورزشگاه آزادی به‌مصاف استقلال می‌رود؛ تراکتور هفته گذشته در بازی پایانی نیم‌فصل اول این تیم را شکست داد و امروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی باید برابر آبی‌پوشان قرار بگیرد.

تی‌تی‌های تبریز در هفته‌های گذشته پس از تغییر سرمربی از قربان بردیف به پاکو خمز، با تِغییر مدیرعامل هم روبه‌رو شدند و در حال گذراندن شرایط نسبتاً خوبی هستند.

سجاد دانایی، مدافع تیم فوتبال تراکتور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، وضعیت فعلی پرشورها را تشریح می‌کند که در ادامه می‌توانید این مصاحبه را بخوانید؛

تراکتور فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر را با قربان بردیف آغاز کرد اما در میانه‌راه از جمع شما جدا شد؛ نتایج منجربه قطع همکاری شد یا ماجرای دیگری به‌وجود آمد؟

زمانی‌که با پیشنهاد تراکتور به‌عنوان یک‌تیم پرطرفدار روبه‌رو شدم، خوشحال بودم و یک‌چالش جدید را در این باشگاه سپری می‌کنم. در دوران بردیف که از لحاظ فنی و مدیریتی مربی بزرگی است، زیر نظر وی بازی کردم و فصل خوبی را تا زمانی‌که سرمربی تراکتور بود پشت‌سر گذاشته بودیم.

سبک بازی ما خیلی‌خوب و فوتبالی نبود اما نتیجه لازم را می‌گرفتیم. با این‌وجود بردیف به‌خاطر مسائل فوتبالی جدا نشد، بلکه پیشنهادی که برای وی از روسیه آمد جنبه سیاسی داشت و باید به آنجا می‌رفت که تراکتور هم ناچار شد رضایت‌نامه‌اش را صادر کند.

به‌نظر می‌رسد از زمان حضور پاکو خمز روی نیمکت تراکتور، نتایج و سبک بازی‌تان بهتر از گذشته شده است؟

سپس «پاکو خمز» آمد که سبک کاملاً متفاوتی دارد و از لحاظ فنی و روان‌شناسی یک‌مربی قوی به‌شمار می‌رود، اما باید یک‌سری تجربیانی در فوتبال ایران به‌دست بیاورد تا در آینده بیشتر از وی بشنویم و شاید با پیشنهاد تیم‌های سرخابی هم روبه‌رو شود.

هفته گذشته در آخرین بازی نیم‌فصل اول، موفق به شکست‌دادن استقلال شدید و دوباره باید با آن‌ها بازی کنید اما این‌بار در جام‌حذفی. دو بازی سخت مقابل استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همیشه بازی در برابر تیم‌های بزرگ به تمرکز نیاز دارد. در دیدار هفته گذشته با استقلال، تمام بازیکنان خیلی‌خوب تمرین کردیم و هم‌قسم شده بودیم که آن مسابقه را برنده شویم و با قاطعیت استقلال را شکست دادیم، اما این‌بار در جام‌حذفی باید مقابل استقلال بازی کنیم که بازی بسیار دشواری خواهد بود.

با اینکه هفته گذشته برابر این تیم به پیروزی رسیدیم اما اضطراب و حساسیت همیشه در چنین بازی‌هایی وجود دارد. باید امروز هم ببریم چراکه اگر ببازیم حذف می‌شویم؛ تراکتور هم یک‌نگاه متفاوتی به جام‌حذفی دارد و نشان داده تبحر خاصی در این تورنمنت دارد.

جدایی بردیف از تراکتور فوتبالی نبود/ خمز می‌گوید امسال باید قهرمان لیگ‌برتر شویم!

برخی حواشی ایجادشده برای استقلال، آیا می‌تواند به پیروزی شما برابر این تیم کمک کند و آیا بدشانس نبوده‌اید که قرعه‌تان در همین مراحل ابتدایی به استقلال خورده است؟

حاشیه برای استقلال است و به ما مربوط نمی‌شود. تلاش خود را انجام می‌دهیم و برایمان فرقی نمی‌کند چه تیمی و با چه شرایطی مقابلمان قرار می‌گیرد، اما به‌هرحال سرخابی‌ها بزرگ هستند و انگیزه بیشتری در برابرشان داریم و با این وجود به شرایطی که دارند توجهی نمی‌کنیم و می‌رویم تا از این بازی هم دست‌پر بیرون بیائیم.

هر تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید تفاوتی بین تیم‌های لیگ‌برتری یا دسته‌دومی قائل نشود، همچنین تیم‌های بزرگ را شکست دهد؛ چه بهتر که همین ابتدا به حریف قدرتمندی مانند استقلال برخورد کردیم و اگر این تیم را شکست دهیم قطعاً دست‌کم تا نیمه‌نهایی پیش خواهیم رفت.

جایگزینی مدیرعامل تراکتور روند شما را در هفته‌های گذشته دچار تغییراتی کرده است؟

تغییرات مدیریتی در باشگاه‌ها به بازیکنان ربطی ندارد، به‌هرحال باشگاه یک‌کادر مدیریتی دارد که آنان تصمیمات لازم را در حوزه خودشان می‌گیرند و قطعاً شرایط ایجاب کرده نصیرزاده به‌عنوان مدیرعامل تراکتور منصوب شود.

ایشان را همه می‌شناسند، رزومه خوبی دارد، کاربلد است و از زمانی‌که به این سمت منصوب شده اتفاقات خوبی در باشگاه رخ داده است. در هر شرایط تصمیمی که اتخاذ شده صلاح‌دید مدیران بوده و ما به‌عنوان بازیکن حق دخالت در این زمینه را نداریم و اظهارنظری هم نمی‌کنیم.

هدف و رویکرد باشگاه تراکتور در فصل‌جاری نسبت به لیگ‌برتر و جام‌حذفی کسب کدام‌یک از جام‌هاست؟

تاجایی‌که در جریان هستم قرارداد خمز با تراکتور به‌مدت یک‌سال‌ونیم است و در فصل‌جاری هم از زمانی‌که به جمع‌مان ملحق شده همیشه به ما می‌گوید باید قهرمان لیگ‌برتر شویم. فاصله چندانی هم با صدر جدول نداریم و شرایط تیمی‌مان از لحاظ فوتبالی و روحی خیلی‌خوب است.

سخت است اما با توجه به اینکه ۱۵ بازی دیگر در لیگ باقی‌مانده می‌توانیم اختلاف پیش‌آمده را جبران کنیم و به فکر قهرمانی هستیم. برای جام‌حذفی هم تلاش کردیم و نگاه ویژه‌ای به آن داریم، اگر گام نخست را محکم برداریم مطمئن باشید تراکتور را حداقل در بین چهار تیم پایانی جام‌حذفی خواهید دید.

وضعیت خودتان در باشگاه تراکتور خصوصاً از زمان حضور پاکو خمز به چه ترتیبی بوده است؟

در بازی نخست که خمز به تیم آمده بود، مقابل پیکان بازی نکردم اما برابر مس کرمان به میدان رفتم و نمایش خوبی هم از خودم ارائه دادم؛ پس از آن با تصمیم کادرفنی دو هفته‌ای می‌شود که برابر نساجی و استقلال بازی نکرده‌ام اما این‌ها به نظر کادرفنی برمی‌گردد و من‌هم به نظرشان احترام می‌گذارم. تحت قرارداد باشگاه تراکتور هستم و تمام تلاشم را می‌کنم باتوجه به تعهدی که دارم به این باشگاه بزرگ کمک کنم.

کد خبر 633191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.