اخراج، عاقبت توهین به یک اسطوره!

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه پس از اظهارات توهین‌آمیز درباره زین‌الدین زیدان از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه پس از اظهارات توهین‌آمیز درباره زین‌الدین زیدان از سمت خود کناره‌گیری کرد. فدراسیون فوتبال فرانسه تایید کرد که دیدیه دشان تا سال ۲۰۲۶ در راس کار خواهد ماند.

جدایی نوئل لو گرات پس از آن صورت می‌گیرد که او درباره تغییر احتمالی سرمربی فرانسه اظهارنظر کرد و مدعی شد که در صورت تماس زیدان، «حتی تلفن را برنمی‌دارد». حالا فدراسیون، این مرد ۸۲ساله را برکنار کرده و فیلیپ دیالو، معاون رئیس‌جمهور، به‌عنوان سرپرست موقت معرفی شده است.

سخنان لو گرات با انتقادهای گسترده‌ای در سراسر فرانسه و اروپا مواجه شد. کیلیان امباپه، ستاره خروس‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۲، رئیس سابق را به «بی‌احترامی» متهم کرد، درحالی‌که رئال مادرید نیز اقدامات او را «نامناسب» توصیف کرد.

عذرخواهی لو گرات در روز دوشنبه برای به‌اصطلاح «اظهارات ناشیانه» برای فدراسیون کافی نبود و مقامات به‌سرعت برای حذف او اقدام کرده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه‌ای مطبوعاتی در روز چهارشنبه اعلام کرد: «نوئل لو گرات در توافق با کمیته اجرایی، امروز در پاریس تصمیم گرفت تا از وظایف خود به‌عنوان رئیس فدراسیون کناره‌گیری کند.»

کد خبر 633130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.