مه صبحگاهی، یخبندان و کولاک طی دو روز آینده/ فریدونشهر رکوردار بارش‌ برف در استان است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به رطوبت موجود و کاهش محسوس دما، گفت: در بعضی مناطق طی دو روز آینده مه صبحگاهی، کاهش دید، لغزندگی و یخبندان معابر و کولاک برف در گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: مطابق تحلیل نقشه‌های هواشناسی تا اوایل هفته آینده جوی نسبتاً پایدار بر روی استان حاکم است، بر این اساس با توجه به رطوبت موجود و کاهش محسوس دما در بعضی مناطق طی دو روز آینده مه صبحگاهی، کاهش دید، لغزندگی و یخبندان معابر و کولاک برف در گردنه‌های پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی از نوزدهم دی‌ماه طی تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، افزود: فعالیت این سامانه از دوشنبه نوزدهم آغاز و تا اوایل روز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه طی بارش برف، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه و کاهش دید و کاهش محسوس دما و کولاک برف در نیمه جنوبی و با شدت کمتر غرب صورت می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی است.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی توصیه می‌شود.

امینی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان فریدون‌شهر با ۶۰ سانتی‌متر، سمیرم ۵۰ سانتی‌متر، چادگان ۴۰ سانتی‌متر و داران ۳۴ سانتی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان، اظهار کرد: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان ورزنه ۱۴ میلی‌متر، اردستان ۱۴.۲ دهم میلی‌متر، اصفهان ۱۰.۸ دهم میلی‌متر، کبوترآباد ۱۰.۸ دهم میلی‌متر و دهق ۹.۶ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح استان کاهش محسوس خواهد داشت و دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا هشت درجه سلسیوس دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، شش درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 633080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.