اردستان با ۱۴.۲ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه، اردستان به میزان ۱۴.۲ میلی‌متر، اصفهان و کبوترآباد به میزان ۱۰.۸ میلی‌متر و زرین‌شهر ۹.۵ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش‌ها را داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا رفیعی در یک گفت‌وگوی رادیویی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به سه درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعت‌ها به منفی یک درجه سانتی گراد رسیده است.

وی با بیان اینکه چوپانان با دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان اصفهان گزارش شده است، ادامه داد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه، اردستان به میزان ۱۴.۲ میلی‌متر، اصفهان و کبوترآباد به میزان ۱۰.۸ میلی‌متر و زرین‌شهر به میزان ۹.۵ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش‌ها را داشتند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: این شرایط تا اواسط وقت امروز چهارشنبه نیز در استان ادامه دارد و این سامانه امروز به تدریج اصفهان را ترک می‌کند، همچنین این سامانه حین خروج منجر به کولاک برف در گردنه‌ها، لغزندگی و یخ‌بندان سطح جاده‌ها و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌کنیم در سفرهای برون‌شهری احتیاط لازم صورت گیرد و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ توسط رانندگان فراموش نشود، همچنین از انجام هرگونه فعالیت کوهنوردی و کوچ عشایر نیز پرهیز شود

رفیعی گفت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه تا اوایل وقت روز شنبه هفته آینده ورود توده هوای سرد و کاهش محسوس دما بین هشت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد را برای اکثر مناطق استان که شدت آن برای نیمه شمالی و شرقی استان اصفهان است، پیش‌بینی می‌کنیم که منجر به یخ‌بندان معابر عمومی و سطح جاده‌ها و افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌کنیم هم استانی‌ها در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت داشته باشند، کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد و از لوله‌ها و مخازن آب در معرض هوا جهت جلوگیری از یخ زدگی محافظت شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: روز یکشنبه هفته آینده منتظر ورود سامانه بارشی و آغاز موج جدید بارش‌ها روی استان اصفهان هستیم، کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر 633041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.