دلیل تعطیلی ۲ روزه بناهای تاریخی استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان دلیل تعطیلی بناهای تاریخی استان اصفهان در روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم دی‌ماه را تشریح کرد.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی خود سهم قابل‌توجهی از بناهای تاریخی ارزشمند در کشور را به خود اختصاص داده است؛ صرفه‌جویی در کاهش مصرف انرژی در این بناها کمک شایانی در کاهش تولید انرژی و آلودگی هوای اصفهان می‌کند.

وی ادامه داد: تنها اداره کل محیط‌زیست و سایر دستگاه‌ها در موضوع کاهش آلودگی هوا مسئولیت ندارند بلکه هر دستگاه و نهادی با بهینه مصرف کردن انرژی نقش بسزایی در کنترل و کاهش آلودگی هوا دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه بعد از مدت‌ها شاهد بارش برف قابل‌توجهی در استان اصفهان بودیم، مدیریت بحران استان، با توجه به کاهش بیش از ۱۲ درجه‌ای هوا فعالیت تمام اداره‌ها و مراکز آموزشی استان را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس تمام بناها و محوطه‌های تاریخی در همه شهرستان‌های استان اصفهان امروز و فردا _چهارشنبه بیست‌ویکم و پنجشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه_ تعطیل است.

ایزدی گفت: جمعه _بیست‌وسوم دی‌ماه_ فعالیت مراکز و بناهای تاریخی شهر اصفهان برپا است و امکان بازدید از این مکان‌ها و بناهای تاریخی برای علاقه‌مندان و گردشگران فراهم است.

کد خبر 633019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.