۳۴ تیم عملیاتی به بیش از ۱۰۰۰ نفر امدادرسانی کردند/ نجات مادر باردار گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۳۴ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۹ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه خودرو کمک‌دار با تجهیزات کامل با حضور در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به متاثرین بارش‌های اخیر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز -چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با آغاز بارش برف و کولاک از دوشنبه نوزدهم تا سه‌شنبه بیستم دی‌ماه جاری در جاده‌های مواصلاتی استان چهارمحال‌وبختیاری، طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش نجات‌گران و امدادگران جمعیت هلال احمر این استان به بیش از ۱۰۵۳ گرفتار در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر استان امدادرسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۹ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه خودرو کمک‌دار با تجهیزات کامل با حضور در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به متاثران بارش‌های اخیر پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز بارش برف و کولاک در سطح استان امدادگران و نجات‌گران این جمعیت با آمادگی کامل به متاثران از حوادث در محورهای مواصلاتی امدادرسانی انجام دادند و اقلام امدادی از جمله ۵۴ تخته پتو، ۴۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۴ کیلو نایلون و ۱۳ تخته موکت را بین حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

وی تاکید کرد: چهار نفر اسکان اضطراری داده شدند و معاونان هلال احمر استان جهت نظارت بر نحوه امدادرسانی به صورت میدانی در مناطق متأثر از بارش برف و کولاک حضور داشتند.

مثنوی گفت: ۱۳۳ نفر امدادگر و نیروی کادر در قالب ۳۴ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۹ دستگاه آمبولانس و ۱۳ و ۱۵ دستگاه خودرو کمک‌دار در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به گرفتاران در برف و کولاک پرداختند.

وی گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری مادر بارداری که در روستای صفی‌آباد شهرستان خانمیرزا در برف و کولاک گرفتار شده بود با تلاش امدادگران و نجات‌گران پایگاه امداد و نجات گوشکی نجات یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال بختیاری افزود: این مادر باردار پس از ارزیابی و اقدامات اولیه به وسیله آمبولانس جمعیت هلال احمر به درمانگاه شهر آلونی انتقال و تحویل عوامل این درمانگاه شد.

وی از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خبر داد و اضافه کرد: شماره تلفن ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات برای اعلام هرگونه حادثه و پوشش امدادی آن از سوی نیروهای مستقر در پایگاه‌های امدادی در نظر گرفته شده است.

مثنوی ادامه داد: نیروهای عملیاتی طرح امداد و نجات زمستانه در چهارمحال و بختیاری در ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت، چهار پست موقت، شعب و مراکز عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

کد خبر 633009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.