پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری پارلمان شهرهای جهان ایمنا می‌خوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افتتاح صندوق حمایت از خانوار در لستر، تدبیر شورای شهر وایت‌هورس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، خشم مردم داربی از جایگزینی زمین‌های کشاورزی با خانه‌های مسکونی، گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار در ولینگتون و تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله در ماله، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

افتتاح صندوق حمایت از خانوار در لستر

شورای شهر لستر از ایجاد یک صندوق حمایت از خانوار جدید خبر داد و اعلام کرد که متقاضیان بهره‌مندی از آن یک پنجره کوچک در سایت شورا دارند که می‌توانند بر اساس اولویت در آن برای دریافت حمایت اقدام کنند. هدف از این طرح کمک به ساکنانی است که موفق به دریافت بسته قبلی کمک‌هزینه‌های زندگی دولت نشده‌اند. افرادی با درآمد پایین و پس‌اندازهای محدود همچنین گروه‌های جمعیتی در معرض خطر از جمله توان‌خواهان از جمله اولویت‌های صندوق حمایت از خانوار جدید لستر هستند.

شورا تصریح کرد که به‌دلیل محدودیت منابع، تنها یک‌ساعت‌ونیم در هفته را برای رسیدگی به صدها درخواست ارسالی برای برخورداری از بسته‌های حمایتی هزینه‌های زندگی به صندوق صرف خواهد کرد. این بسته شامل کمک‌های مالی مورد نیاز برای پوشش قبوض انرژی، هزینه‌های غذا و مسکن و تجهیزات ضروری آشپزخانه همچون اجاق گاز، یخچال و ماشین لباس‌شویی است.

شورا خاطرنشان کرد که وجوه پرداختی توسط صندوق حمایت از خانوار جدید شهر توسط دولت تأمین می‌شود و تلاش‌ها بر آن است که در کنار ارائه کمک‌های مالی، کمک‌هزینه‌های اضافی زندگی را نیز در اختیار واجدین شرایط قرار دهد.

تدبیر شورای شهر وایت‌هورس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

شورای شهر وایت‌هورس از پیش‌برد برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه مسیرهای جدید تردد در شهر خبر داد و اعلام کرد که انتظار می‌رود رایزنی‌های عمومی در مورد برنامه پیشنهادی این طرح در فوریه یا مارس ۲۰۲۳ به پایان برسد. جدیدترین رایزنی برگزارشده در مورد حمل‌ونقل شهر در ماه جولای، حول محور ایجاد مسیرهای جدید اتوبوس برای کارکنان شهر برگزار شد.

شورا خاطرنشان کرد که برنامه‌های جدید با افزایش ۵۳ درصدی ساعات خدمات‌رسانی و اضافه شدن هشت مسیر ترانزیتی به شهر همراه است. علاوه بر این ضمن حفظ ۹۵ درصد از ایستگاه‌های حمل‌ونقل موجود، شش ایستگاه کم‌تردد شهر حذف خواهد شد. مرکز شهر نیز مرکز اصلی حمل‌ونقل باقی خواهد ماند.

شهردار وایت‌هورس ضمن تاکید بر اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، بهبود کیفیت هوا و سایر مزایایی که به‌دنبال استفاده بیشتر ساکنان شهر از حمل‌ونقل عمومی به‌جای خصوصی به‌ارمغان می‌آید، اعلام کرد که انفعال بیش از این جایز نیست؛ چراکه بخش عظیمی از جمعیت شهر هنوز بر راندن وسایل‌نقلیه شخصی خود پافشاری می‌کنند، حال‌آن‌که خدمات بهتر و راحت‌تر این پتانسیل را دارد که افراد بیشتری را به تردد با اتوبوس تشویق و متمایل کند.

خشم مردم داربی از جایگزینی زمین‌های کشاورزی با خانه‌های مسکونی

شورای شهر داربی اعلام کرد که زمین‌های کشاورزی اطراف چاسدن‌وود، تنها زمین جنگلی بلوط باستانی داربی واقع در لبه شمالی این شهر، با ۱۵۰ خانه مسکونی جایگزین خواهد شد. این طرح که در سال‌های اولیه ارائه نیز با مخالفت شدید مردم محلی روبه‌رو شده بود با خشم آن‌ها مواجه شد اما شورای شهر این جایگزینی را از الزامات بسیار مورد نیاز برای شهر معرفی کرد.

شورای شهر ضمن اشاره به مالکیت خصوصی زمین‌های این منطقه که یکی از نقاط زیبا و آرام‌بخش موجود در حومه شهر به‌شمار می‌رود و مسیرهای طبیعی آن برای پیاده‌روی‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد که درخواست برنامه‌ریزی برای ساخت این خانه‌ها پیش از این به دولت مرکزی ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

شورا تاکید کرد که این جایگزینی ضمن حفظ درخت بلوط منفردی که در مرکزیت منطقه واقع شده است، مجموعه مسکونی عظیمی را برای شهر فراهم می‌آورد که پاسخگوی نیازهای بخش عمده‌ای از ساکنان داربی به مسکن است. شورا همچنین اعلام کرد که دسترسی به این خانه‌ها از طریق ایجاد یک جاده جدید فراهم خواهد شد که محدودیت سرعت ملی در آن اعمال می‌شود و اطمینان داد خانه‌های به‌نحوی ساخته خواهد شد که ساکنان بتوانند راحت به مسیرهای پیاده‌روی دسترسی داشته باشند.

گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار در ولینگتون

کمیته فرآیندهای نظارتی شورای شهر ولینگتون از تصویب طرح ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده جدید و ایجاد یک مسیر شش کیلومتری دوچرخه‌سواری ایمن خبر داد و اعلام کرد که قرار است گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار بیشتری در اختیار شهروندان ولینگتون قرار بگیرد که به کاهش انتشار کربن در سطح شهر کمک می‌کند. کمیته در جدیدترین جلسه شورای شهر همچنین با تعیین بهبودهای موقت، تغییرات دوچرخه‌سواری که قرار است در مسیرهای موجود شهر انجام بگیرد را نیز به تصویب رساند.

شورای شهر هدف از تصویب این طرح‌ها را ایجاد تغییراتی سریع و قابل مشاهده در خیابان‌های شهر و بهبود نحوه استفاده مردم از این تغییرات در راستای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل پایدار برای نسل‌های آینده معرفی کرد.

رئیس شورای شهر ولینگتون ضمن اشاره به آگاهی شورا از اهمیت بسیار بالای برنامه‌ریزی مجدد خیابان‌ها برای ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل کم‌کربن در راستای حمایت از ایجاد محله‌های در حال رشد و ایجاد محیط‌های سالم و زیست‌پذیر، گفت: «شورا برای ساخت‌وساز رویکردی سریع و پاسخ‌گو اتخاذ کرده است و از مواد سازگار با محیط و شکل‌پذیری استفاده می‌کند که به عملیات اعمال تغییرات سرعت می‌بخشد. به این ترتیب شبکه دوچرخه ولینگتون سریع‌تر راه‌اندازی می‌شود و کاربران زودتر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»

شورا اطمینان داد طرح‌های بهبود به‌طور مشترک با جامعه طراحی شده و هدف آن‌ها بهبود دسترسی، افزایش ایمنی و تقویت هویت ویژه حومه شهری ولینگتون است.

تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله در ماله

شورای شهر ماله ضمن اشاره به کاستی‌های شرکت مدیریت زباله شهر در انجام مسئولیت‌های خود، برنامه‌ریزی برای مدیریت زباله در شهر را به عهده گرفت. شورای شهر دلیل این امر را کوتاهی شرکت مدیریت زباله شهر در انجام وظایف معرفی کرد، چراکه به رغم هزینه‌کرد ماهانه ۲.۵ میلیون روفیا (واحد پول مالدیو) برای نظافت و حفظ و نگهداری شهر، شورا همچنان در زمینه مزاحمت‌هایی که به‌دنبال تأخیر در جمع‌آوری زباله‌ها و کثیفی شهر برای شهروندان به‌وجود می‌آید، شکایت‌های بسیاری دریافت می‌کرد.

شورا به این ترتیب اعلام کرد که پس از پایان قرارداد با این شرکت، به‌طور مستقیم وارد عمل خواهد شد و از این به بعد خود مسئولیت کار را برعهده می‌گیرد و از تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله‌ها در شهر به‌شیوه‌ای استاندارد خبر داد. بنابراین از این پس مسئولیت پاک‌سازی شهر شامل نظافت خیابان‌ها، کوچه‌ها، پارک‌ها، میادین عمومی و بازارهای محلی بر عهده شورا خواهد بود و شرکت مذکور تنها وظیفه جمع‌آوری زباله از جلوی درِ منازل مسکونی را برعهده خواهد داشت.

کد خبر 632964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.