ادامه آموزش‌ همگانی هلال‌احمر خوزستان برای آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی تا پایان زمستان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان از برگزاری آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در چادرهای عشایر کوچ‌نشین در شهرهای مختلف این استان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی طحان امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، مربیان این جمعیت آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات را در چادرهای عشایر کوچ‌نشین در شهرهای مختلف ارائه کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» به همت اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و با همکاری بعضی از دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: در این آموزش‌های ایستگاهی، کودکان و نوجوانان عشایر با مطالبی ازجمله ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، برنامه خانواده آماده، اقدامات قبل، حین و پس از وقوع مخاطرات طبیعی همچون سیل، زلزله و مخاطرات انسان‌ساخت از قبیل آتش‌سوزی خانگی آشنا می‌شوند.

معاون آموزش‌وپژوهش جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان گفت: تاکنون این آموزش‌ها در شهرستان‌های شوش، شوشتر، مسجدسلیمان، گتوند و لالی برگزار شده و بیش از ۳۵ نفر از مربیان، کارکنان و اعضای در این برنامه‌ها مشارکت کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های همگانی در فضایی ساده و صمیمی افزود: تمرین و ترسیم نقشه خطر محل زندگی و محیط پیرامون، آشنایی با مخاطرات شایع و برپایی چادر اسکان اضطراری نیز از مطالب دیگر در این برنامه‌های اجتماع‌محور محسوب می‌شود.

طحان اضافه کرد: آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات ویژه عشایر تا پایان زمستان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، جشنواره «طعم کتاب با عشایر» هر دو هفته یک بار در یکی از شهرستان‌های شمال خوزستان که میزبان عشایر هستند، برگزار می‌شود و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با همکاری جمعیت هلال‌احمر، بهداشت، دامپزشکی و ورزش همگانی در کنار اهدای کتاب، خدمات بهداشتی و سلامت، آموزش مقابله با مخاطرات طبیعی، سلامت دام، ورزش و بازی‌های بومی و محلی را به ساکنان این روستا ارائه می‌کنند.

کد خبر 632962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.