در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این هفته موضوع مربوط به نحوه جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر که در شش‌ماه گذشته با تغییراتی همراه بود همچنین مباحث مربوط به نظافت شهر با حضور معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: گزارش نحوه جمع‌آوری زباله‌ها ارائه شد که نشان از موفقیت‌آمیز بودن این طرح داشت، هرچند که نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتری برای شهروندان احساس می‌شود، از طرفی موضوع نظافت شهر با استفاده از سیستم‌های مکانیزه در آینده بیشتر توصیه شد، به‌طوری که حتی کوچه‌های شهر نیز با استفاده از خودرو به صورت دائمی نظافت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید اعضای شورای ششم به موضوع نظافت ادامه داد: در این رابطه لازم است فرهنگ‌سازی بیشتری صورت پذیرد، بنابراین استفاده از مشارکت مردم و تهیه بروشورهایی جهت آموزش چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها و نیز آموزش کاهش میزان پسماند به شهروندان، مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: گزارش شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان توسط خزانه‌دار شورا ارائه و مقرر شد این گزارش به همراه سه ماه بعدی یعنی گزارش ۹ ماهه مورد توجه در بودجه ۱۴۰۲ قرار گیرد، لذا در نظر داریم با ارائه گزارش بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای اسلامی توسط شهردار در هفته آینده، بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۲ را بیشتر مورد بحث قرار دهیم.

قربانی تصریح کرد: ارائه تفریغ بودجه و گزارش بازرس قانونی شرکت فرهنگی، هنری و مطبوعاتی اصفهان‌زیبا انجام شد که با اعلام نظر کمیسیون فرعی آن و تأکیدات صورت گرفته، در نهایت کمیسیون تلفیق نیز تأیید کرد تا با روال قانونی خود، مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: همچنین شرکت فرهنگی و سیاحتی اصفهان نیز بررسی شد که گزارش خوبی توسط هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت ارائه شد، لذا با توجه به توصیه‌هایی که در این خصوص برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، مقرر شد نسبت به نگهداری و تعمیرات اساسی و اصولی این مجموعه شامل شهربازی، تله‌سیژ ناژوان، تله‌کابین صفه و مجموعه دیگری که در حال حاضر در اختیار این شرکت است، اقدام شود، همچنین توسعه آن‌ها با استفاده از امکانات به‌روز در نقاط مختلف دیگر شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: به این ترتیب با معرفی دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر در شورای راهداری بهره‌وری شهرداری اصفهان در جلسات قبل که در این خصوص بحث و بررسی صورت گرفت، مقرر شد در صحن علنی نیز نسبت به انتخاب آن‌ها مذاکره شود و سپس این افراد به شهرداری اصفهان معرفی شوند.

کد خبر 632946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.