زمان بارش برف در شهرکرد چه خبر بود؟

شهردار شهرکرد مهم‌ترین اقدامات شهرداری جهت خدمات‌رسانی در روزهای برفی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه_ در جلسه با معاون عمرانی استاندار چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در زمان بارش برف خیابان‌های اصلی را به‌طور مرتب برف‌روبی کردیم، برف روی زمین می‌چسبید و خودروهایی که زنجیر چرخ نداشتند به طور قطع نمی‌توانستند بدون برف‌روبی حرکت کنند.

وی افزود: هنگام بارش در شب مشکلی نبود و ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم آماده بودند تا اگر شهروندی با مشکل مواجه شد به او کمک کنند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: صبح دیروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ مجدد بارش برف آغاز شد؛ شهرداری با چهار تیغ برف‌روب و ۱۳ لودر عملیات برف‌روبی را انجام داد، از این تعداد شش لودر متعلق به شهرداری و هفت لودر متعلق به بخش خصوصی بود که لودرها بیشتر در ناحیه سه و چهار به کار گرفته شد.

واحدیان ادامه داد: سه بیل بکهو، یک بیل بکهو از طرف سپاه که در خیابان فرهنگیان بود، دو تراکتور بخش خصوصی و دو گریدر جدید نیز دیروز عصر اضافه شد تا پاکسازی معابر اصلی و فرعی انجام شود، اما حجم برف زیاد بود و شهروندان خواستار خدمات‌رسانی در ساعات اولیه بارش بودند.

وی با بیان اینکه طی بازدید از منطقه میرآباد مردم برف را از خانه‌ها و کوچه‌ها به سمت خیابان هدایت کرده بودند، گفت: روز گذشته با وجود تعطیلی، اتوبوس‌های شهری شلوغ‌تر از روزهای عادی بود و استقبال مردم از تاکسی‌ها نیز خوب بود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در کمربندی و قسمت غرب شهر وضعیت بهتر بود؛ اکیپ‌های شهرداری به‌سرعت در منظریه مستقر شدند. گردنه باباولی بسته نشد و تصادفی نیز شکل نگرفت، اما در شهر برخی افراد بدون رنجیر چرخ با سرعت از خیابان عبور می‌کردند که کار آن‌ها خطرناک بود.

واحدیان اضافه کرد: نارضایتی‌های مردم در تماس‌هایی که گرفتند بیشتر در خصوص کوچه‌های منظریه و میرآباد بود.

وی با بیان اینکه لودر، بیل بکهو و گریدرها به دلیل نوع برف با وجود زنجیر چرخ، سخت کار می‌کرد، به‌نحوی که کامیون شهرداری در خیابان فرهنگیان متوقف شد، تاکید کرد: پاکسازی کوچه‌ها از دیروز ظهر در جنوب و بخش زیادی از شمال شهر آغاز شد، تمام نیروها در شهر مستقر بودند و از ابتدای بارش برف تمام عملیات مستندسازی شده است.

عبدالصادق نجفی، معاون عمرانی شهرداری شهرکرد نیز در این جلسه گفت: اولویت نخست شهرداری برف‌روبی خیابان‌های اصلی و مراکز منتهی به مراکز عمومی، درمانی و مدارس است.

وی افزود: پس از آن همکاری شهروندان برای پاکسازی معابر فرعی لازم است که از پارک کردن خودرو در معابر فرعی خودداری کنند تا دستگاه‌های شهرداری سریع‌تر و یک‌مرتبه کوچه را پاکسازی کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: شهروندان حتی‌المقدور برف داخل حیاط خود را در باغچه حیاط تخلیه کنند و از تخلیه آن در معابر عمومی خودداری کنند تا موجب یخ‌زدگی و راهبندان در معابر فرعی نشود.

در ادامه علی حیدری، معاون عمرانی استاندار چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: کمبودهای شهرداری در بارش برف بررسی شده است تا تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تلاش شده است تا دستگاه‌های مورد نیاز در اختیار شهرداری قرار گیرد و هرچه سریع‌تر خیابان‌ها پاکسازی شود؛ با توجه به حجم برف اقدامات شهرداری مطلوب بود، اما می‌توانست بهتر هم باشد.

کد خبر 632938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.