تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله در ماله

شورای شهر ماله، پایتخت و پرجمعیت شهر جمهوری مالدیو، ضمن اشاره به کاستی‌های شرکت مدیریت زباله شهر در انجام مسئولیت‌های خود، برنامه‌ریزی برای مدیریت زباله در شهر را به عهده گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیست‌وششم دسامبر ۲۰۱۶ توافق‌نامه‌ای بین شورای شهر ماله و شرکت مدیریت زباله شهر برای پاک‌سازی و حذف زباله از فضاهای عمومی شهر ضمن جمع‌آوری زباله‌های خانگی امضا شد. در حالی که این قرارداد تا بیست‌وششم دسامبر ۲۰۲۲ معتبر بود، شورای شهر هشتم سپتامبر تصمیم گرفت که آن را تمدید نکند و در راستای ارائه خدمات سریع و کارآمد، خود به‌طور مستقیم به نظافت و نگهداری معابر و اماکن عمومی شهر بپردازد.

شورای شهر دلیل این امر را کوتاهی شرکت مدیریت زباله شهر در انجام وظایف معرفی کرد، چراکه به رغم هزینه‌کرد ماهانه ۲.۵ میلیون روفیا (واحد پول مالدیو) برای نظافت و حفظ و نگهداری شهر، شورا همچنان در زمینه مزاحمت‌هایی که به‌دنبال تأخیر در جمع‌آوری زباله‌ها و کثیفی شهر برای شهروندان به‌وجود می‌آید، شکایت‌های بسیاری دریافت می‌کرد.

شورای شهر ماله به این ترتیب اعلام کرد که پس از پایان قرارداد شورا با این شرکت، به‌طور مستقیم وارد عمل خواهد شد و از این به بعد خود مسئولیت کار را برعهده می‌گیرد. بنابراین از این پس مسئولیت پاک‌سازی شهر شامل نظافت خیابان‌ها، کوچه‌ها، پارک‌ها، میادین عمومی و بازارهای محلی بر عهده شورا خواهد بود و شرکت مذکور تنها وظیفه جمع‌آوری زباله از درب منازل مسکونی را برعهده خواهد داشت.

تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله در ماله

شورای شهر ضمن اشاره به رفتارهای غیرحرفه‌ای و به‌شدت غیرمسئولانه شرکت مدیریت زباله، عملیات پاک‌سازی ماله را بر عهده گرفت و از تغییر پروتکل‌های جمع‌آوری زباله‌ها در شهر به‌شیوه‌ای استاندارد خبر داد.

شورا اعلام کرد که تاکنون فرآیند جمع‌آوری زباله دو روز در هفته انجام و زباله‌های خیابان‌ها به حال خود رها می‌شده است که این امر نمایان‌گر اختلالاتی به‌شمار می‌رود که شرکت مدیریت زباله شهر در روند جمع‌آوری زباله‌ها ایجاد کرده است.

شورای شهر ماله معتقد است در صورت رسیدگی شورا به کار پاک‌سازی خیابان‌ها می‌توان به‌درستی بر امور نظارت کرد و ضمن اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۰ تن زباله از سراسر شهر تنها طی یک شب، تاکید کرد که تمیزی خیابان‌های شهر را حفظ خواهد کرد و به شرکت مدیریت زباله اجازه نمی‌دهد در این راه مشکل ایجاد کند.

کد خبر 632907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.