دیوارهای بتنی مادرید، باغ عمودی می‌شود

مسئولان مادرید برای افزایش فضای سبز و تغییر ظاهر بتنی شهر، دیواره‌های کمربندی مرکزی این شهر را به باغ‌های عمودی مجهز خواهند کرد. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید طی یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز پروژه Calle 30 Natura را اعلام کرد؛ این پروژه پوشش دیوارهای بتنی کل جاده کمربندی مرکز مادرید را با باغ‌های عمودی شامل می‌شود.

ابتکار جدید از همین هفته با یک فاز آزمایشی شش ماهه اجرا خواهد شد و طی آن یک بخش ۴۰۰ متری از بزرگراه، اولین قسمتی است که این مداخله شهری را دریافت می‌کند.

پروژه جدید به ستونی اصلی در استراتژی کلی پایداری محیطی مادرید ۳۶۰ تبدیل خواهد شد که بر تعهد مقامات محلی برای افزایش چشمگیر زیرساخت سبز پایتخت اسپانیا و آماده‌سازی آن برای تلاطم‌های تغییرات آب‌وهوایی تاکید می‌کند.

این پروژه سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی را شامل می‌شود و فاز دوم آن سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. در مجموع، برنامه‌ریزان شهری به دنبال پوشش ۱۰۰ هزار متر مربعی دیوارهای بتنی هستند تا این کمربندی را با پوشش گیاهی سبز کنند.

دیوارهای بتنی مادرید، باغ عمودی می‌شود

در این باغ‌های عمودی، حسگرهای آلودگی نصب خواهد شد و به این ترتیب افرادی که در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند یا از محیط به عنوان گذر استفاده می‌کنند، از وجود آلاینده‌ها باخبر می‌شوند.

برای ساخت دیوارهای سبز از گونه‌های گیاهی کاربردی استفاده خواهد شد که مقاومت بالا و مصرف آب کمی دارند و برای شرایط اطراف مناسب خواهند بود.

این صفحات سبز دارای سیستم آبیاری و نظارت خودکار برای اطلاع از شرایط باغ‌ها در زمان واقعی به منظور حفظ پوشش گیاهی در شرایط مطلوب خواهند بود.

جدا از مزایای زیست‌محیطی آشکار، مقامات از فواید باغ‌های عمودی به دلیل جذابیت بصری آن‌ها و حتی به این دلیل که به طور مؤثر گرافیتی‌های غیرمجاز را حذف می‌کنند، تمجید کرده‌اند.

دیوارهای بتنی مادرید، باغ عمودی می‌شود

کد خبر 632905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.