عزم جدی شهرداری سیرجان برای رفع معضل سد معبر

شهردار منطقه یک سیرجان گفت: رفع سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان در نقاط مختلف منطقه در دستور کار قرار دارد.

سیدسجاد مصلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رفع سد معبر دست‌فروشان در خیابان‌های آیت‌الله سعیدی، بلوار دکتر صادقی، بلوار سیدجمال، خیابان ولیعصر (عج) و شریعتی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی هفته گذشته از حضور و فعالیت دست‌فروشان و خودروهای سیار در معابر بلوار چمران، بلوار ورودی جاده کرمان و بلوار امام رضا (ع) جلوگیری شده است و شهرداری طبق قانون مانع از فعالیت این افراد می‌شود.

شهردار منطقه یک سیرجان با بیان اینکه برابر قانون، سد معبر جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از افراد بدون توجه به این موضوع در معابر و خیابان‌ها اقدام به دست‌فروشی می‌کنند که تردد شهروندان و خودروها را مختل می‌کند.

مصلایی ادامه داد: شهرداری برابر وظایف قانونی خود نسبت به رفع سد معابر اقدام کرده است، چراکه طبق قانون این مهم از وظایف مهم شهرداری است و نیازی به ابلاغ اخطار کتبی به صنوف نیست.

وی تاکید کرد: از مغازه‌داران انتظار داریم در این رابطه نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند.

شهردار منطقه یک سیرجان تصریح کرد: شهرداری با لحاظ کردن موضوع‌های اجتماعی و توجه به مسائل معیشتی و اشتغال شهروندان درصدد است نسبت به رفع مشکل سد معبر با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شهرستان و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه در حوزه مشاغل شهری اقدام کند تا دست‌فروشان با حضور در بازارچه‌های متمرکز، مشکل شهروندان را رفع کنند.

مصلایی گفت: صنوفی که اجناس خود را در مسیر پیاده‌راه عمومی قرار می‌دهند و معبر را مسدود می‌کنند، برابر قانون سد معبر با آنها برخورد می‌شود. تمام اجناس آنها جمع‌آوری و در صورت همکاری نکردن صاحبان صنوف، مغازه پلمب می‌شود.

کد خبر 632841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.