موافقت کمیسیون امور داخلی با کلیات طرح قانون تشکل‌های اجتماعی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی و تصویب کلیات طرح قانون تشکل‌های اجتماعی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی حدادی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون، طرح برگزاری انتخابات مجلس به‌صورت تناسبی مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که موضوع انتخابات تناسبی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس حذف شد، کارگروه انتخابات کمیسیون بحث برگزاری انتخابات تناسبی را در قالب طرحی جداگانه به کمیسیون آورده است. بر اساس این طرح انتخابات مجلس در شهرهای بزرگ تناسبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی این طرح در نشست کمیسیون به‌دلیل ایرادهای موجود در آن، دوباره به کارگروه تخصصی بازگشت تا پس از رفع ایرادات و ابهامات در صحن کمیسیون بررسی شود. در ادامه جلسه امروز کمیسیون کلیات طرح قانون تشکل‌های اجتماعی بررسی شد و درنهایت اعضای کمیسیون با کلیات این طرح موافقت کردند. جزئیات این طرح در نشست‌های آتی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: همچنین قرار بود با حضور نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها که به‌دلیل ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندین نوبت بین مجلس و شورای نگهبان رفت‌وآمد داشته، مورد بررسی قرار گیرد تا درباره آن به تفاهم دست یابیم، اما به‌دلیل حضور نیافتن نماینده مجمع این موضوع به جلسات آتی موکول شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 632836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.