ضرورت اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کاشان

شهردار کاشان از ضرورت اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کاشان خبر داد.

حسن بخشنده امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری و رویکرد مدیریت شهری در این دوره نسبت‌به تحقق شهر هوشمند اظهار کرد: از آغاز، این حرکت در قالب ایجاد زیرساخت در شهرداری با الگوبرداری از دیگر کلان‌شهرها با جدیت دنبال شد و تشکیل سازمان فاوا به‌عنوان یکی از گام‌های ساختاری در این زمینه در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع پایش تصویری به‌عنوان یکی از حوزه‌های شهر هوشمند ادامه داد: در این دوره، عمده ۱۸ دوربین پایش تصویری با رفع نقص‌های فنی و انجام اقدامات تکمیلی نصب و راه‌اندازی شد.

شهردار کاشان درباره ضرورت توسعه دوربین‌های پایش تصویری و انجام جلسات متعدد با شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش چندین برابری این دوربین‌ها، افزود: به‌دنبال آن هستیم که با ضرورت تامین امنیت شهر و تحول در زمینه مدیریت ترافیک شهر در سال پیش‌رو تعداد دوربین‌ها از ۱۸ عدد به ۱۱۰ تا ۱۲۰ دوربین افزایش یابد.

وی با اشاره به تعیین شرکت دانش‌بنیان و اختصاص شرکت حامی و سرمایه‌گذار برای تامین و راه‌اندازی این میزان دوربین پایش تصویری تصریح کرد: پس از انجام تشریفات قانونی قرارداد آن آماده شده است که پس از تعیین بعضی موضوعات به امضا خواهد رسید.

بخشنده امنیه با بیان اینکه توجه به بحث فیبر نوری بسیار مهم است، گفت: به‌دلیل توجه نداشتن به این موضوع طی سال‌های گذشته، در وهله نخست برای ارزیابی وضعیت شهر مطالعات مختلفی انجام و مشخص شد که شهر به ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری نیازمند است. پس از بررسی اولویت‌ها و تعیین مکان‌ها، پروژه راه‌اندازی فیبر نوری در دو فاز طراحی شد که در فاز نخست ۴۵ کیلومتر و در فاز بعدی ۵۵ کیلومتر طول پروژه خواهد بود.

وی تاکید کرد: پیش از اقدام به اجرای مناقصه برای پروژه راه‌اندازی فیبر نوری، جلسات مختلفی نیز با نمایندگان استانداری و اپراتورهای مختلف برگزار و شرایط موجود برای آن‌ها تبیین شده است.

شهردار کاشان با گلایه از برخی دستگاه‌های متولی در زمینه اجرای فیبر نوری، تلاش مدیریت شهری فراتر از مسئولیت‌های سازمانی را نشانه توجه نداشتن بعضی مجموعه‌های مسئول به وظایف قانونی خود دانست.

کد خبر 632824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.