اعمال جریمه برای روشن نکردن چراغ‌های خودرو در نبود نور کافی حین رانندگی

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: رانندگانی که در مواقع نبود نور کافی حین رانندگی از روشن کردن چراغ‌های خودرو خودداری می‌کنند، جریمه می‌شوند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مواقع نبودن نور کافی ناشی از ابری بودن هوا، وجود مه، باران، برف و عبور از تونل، دید رانندگان محدود می‌شود و بیشترین تصادفات به وقوع می‌پیوندد که بر اساس آمار موجود در هشت‌ماهه سال گذشته، ۳۲ درصد از تصادفات مربوط به ساعات ۱۶ تا ۲۲ و هنگام غروب آفتاب و نیمه‌شب بوده است.

وی افزود: رانندگان به استناد ماده ۱۴۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در این مواقع، ملزم به روشن کردن چراغ‌های خودرو هستند و در صورت روشن نکردن چراغ‌ها مطابق جدول دریافت جرایم ملزم به پرداخت جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان با بیان اینکه چهار عامل سرعت زیاد، توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و خستگی و خواب‌آلودگی عوامل اصلی تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم با پلیس در طرح‌های ترافیکی و جاده‌ای موجب کاهش چشمگیر تصادفات می‌شود. بنابراین از رانندگان خواهشمندیم که با رعایت کامل مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی با همکاری و تعامل بیشتر با پلیس، کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

کد خبر 632817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.