اصفهان به قیر بیشتری نیاز دارد

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به تخصیص ۸۸۸ ماشین ۲۳ تنی قیر، گفت: با توجه به وضعیت راه‌های شهری و روستایی، نیاز استان به قیر بیش از این مقدار بوده که نیازمند پیگیری بیشتر مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا نادر آخوندی امروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ در آئین واگذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری، ماشین‌آلات و تجهیزات به شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری و ۸۹۴ دهیاری دارد و ۸۸ درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند. این استان از نظر تعداد شهرها رتبه دوم و از نظر درصد مردم شهرنشین، رتبه اول کشوری را دارد.

تخصیص پیدا نکردن اعتبارات پسماند به استان از سال ۹۵

وی با بیان اینکه به دلیل نوع نگاه برخورداری فاصله زیادی در ورود امکانات به استان اصفهان افتاده است، افزود: از سال ۹۵ به بعد حتی یک ریال اعتبار پسماند و هیچگونه ماشین‌آلات و تجهیزات حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌های استان اصفهان اختصاص نیافته است.

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در دولت سیزدهم با تغییر این نگاه توسط مدیران استان؛ در حوزه‌های تجهیز ماشین‌آلات خدماتی، عمرانی، ماشین‌های آتش‌نشانی و اعتبارات اتفاقات خوبی افتاده است.

آخوندی اضافه کرد: تجهیزاتی که امروز رونمایی می‌شود با تعداد حداقل فراهم شده اما اقدام خوبی است که ۱۸ شهرستان و ۲۷ شهر از آن بهره‌مند می‌شود. این امکانات شامل ۲۳ دستگاه با ارزش ۸۴ میلیارد تومان، چهار دستگاه ست امداد و نجات با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی سنگین و نیمه سنگین، ۲۶۷ ماشین ون با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار تقریباً دو هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۳ دستگاه آن به استان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اعتبار این ماشین‌آلات توسط دولت و مابقی توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شود، ادامه داد: مجموع اعتبارات این ماشین‌آلات ۲,۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد و امروز ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

سرپرست دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به تخصیص ۸۸۸ ماشین ۲۳ تنی قیر، گفت: با توجه به وضعیت راه‌های شهری و روستایی، نیاز استان به قیر بیش از این مقدار بوده که نیازمند پیگیری بیشتر مسئولان است.

آخوندی در ادامه درخصوص تخصیص اعتبارات به شهرداری‌های استان، ادامه داد: حدود ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به شهرداری‌ها تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار نفر نیرو در شهرداری‌های استان به صورت شبانه‌روزی و با حداقل امکانات فعالیت می‌کنند. تجهیزات فعلی از شهر به شهر در استان جابه‌جا می‌شود تا بتوان خدمت‌رسانی مناسبی به مردم داشت.

کد خبر 632799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.