لزوم توجه به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری امروز_ سه‌شنبه بیستم دی_ با اشاره به هشتاد و هفتمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور با بیان اینکه شهرداری تهران به وظایف خود در حوزه آلودگی هوای پایتخت عمل کرده است، اظهار کرد: در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست.

وی ادامه داد: بیش از ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است، اما این سازمان‌ها خودشان را نشان نمی‌دهند و حرفی در این زمینه نمی‌زنند تا کسی مطالبه‌ای از آنها نداشته باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد بوستان و فضای سبز، مراکز معاینه فنی خودرو و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به عنوان وظایف اصلی شهرداری تهران در حوزه هوای پاک گفت: شهرداری تهران از دوره‌های گذشته تاکنون به وظیفه خود در قبال تأمین سرانه فضای سبز که استاندارد آن عددی بین ۱۲ تا ۱۵ متر برای هر فرد است عمل کرده و سرانه فعلی فضای سبز پایتخت در حال حاضر به ۱۶ متر رسیده است.

وی احداث و تأمین مراکز معاینه فنی را دومین وظیفه شهرداری در حوزه آلودگی هوا دانست و افزود: در حال حاضر چندین مرکز معاینه فنی در پایتخت فعال است و حتی شهرداری پا فراتر از این گذاشته و معاینه فنی برتر را ایجاد کرده است و به خدمات رسانی به شهر و شهروندان می‌پردازد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا است و تست گرم قسمتی از خط شش متروی تهران این راستا انجام شد و امیدوارم تا پایان سال جاری چهار ایستگاه این خط مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

آقامیری با بیان اینکه در خط شش مترو تهران در چهار سال اخیر حتی یک متر اضافه نشده بود، گفت: در این دوره مدیریت شهری جدید، کارگاه تعطیل مترو را در خط شش فعال شده است. از این تعداد تا پایان امسال چهار ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و کل ارتباط بین دانشگاه تربیت مدرس و میدان امام حسین (ع) را برقرار می‌کنیم و در واقع مردم می‌توانند از شهرری تا ایستگاه شهید ستاری تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قطار در ایستگاه‌های بین شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس تردد داشت، خاطرنشان کرد: سه رام قطار بین این ایستگاه‌ها تردد می‌کند که شاید روزانه ۵۰۰ مسافر نیز نداشته باشد و حالا با اتصال ایستگاه‌های میانی، این قطارها می‌توانند در کل طول خط رفت‌وآمد کنند.

کد خبر 632798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.