پرسپولیس_ون‌پارس/استارت «حذفی‌کاپ» با حریف گمنام

پرسپولیس امروز از ساعت ۱۵ نخستین دیدار در جام حذفی را میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در نخستین دیدار خود در جام حذفی این فصل عصر امروز _سه‌شنبه بیستم دی‌ماه_ در ورزشگاه آزادی به مصاف ون‌پارس اصفهان خواهد رفت.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که با فرمی ایده‌آل صدرنشین لیگ برتر هستند و چند روز قبل نساجی را با پنج گل درهم کوبیدند، به دنبال گذر آسان از رقیب لیگ یکی خود هستند.

آن سوی میدان ون‌پارس به‌عنوان تیمی تازه‌تأسیس که فصل گذشته جواز حضور در لیگ آزادگان را کسب کرده، فرصت مناسبی برای خود نمایی و شناساندن خود به اهالی و طرفداران فوتبال دارد که اغلب از وجود چنین باشگاهی در لیگ‌های کشور بی‌خبرند.

فرصت مناسب ذخیره‌های پرسپولیس برای خودنمایی

شاگردان یحیی گل‌محمدی اگرچه طی هفته‌های گذشته با شوک جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته، دو مهاجم گلزن خود روبه‌رو بوده‌اند اما همچنان بی‌نقص به پیش می‌تازند. صدرنشین لیگ برتر پیش از تعطیلات جام جهانی و پس از آن در این هفته‌ها هر چند فوروارد نوک تخصصی را از ابتدا بازی در اختیار نداشته ولی بیش‌ازپیش نیز گلزنی کرده است. پرسپولیس آخر هفته قبل با پنج گل نساجی مدعی را در هم کوبید تا برای تمامی رقبا خط و نشان بکشد.

سرخ‌پوشان امروز هم نخستین گام خود در جام حذفی را در مصاف با رقیبی سهل‌الوصول بر خواهند داشت. با توجه قرعه آسان پرسپولیسی‌ها به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی به نفرات ذخیره بیشتر اعتماد کند و بازیکنان اصلی را برای دیدار حساس مقابل ذوب‌آهن در هفته بعدی لیگ نگه دارد، چراکه این بازیکنان از انگیزه بالایی برای پیدا کردن جایگاهی در ترکیب منتخب یحیی برخوردار هستند. از سوی دیگر نیز این مسابقه می‌تواند به مثابه تمرینی مناسب برای ادامه راه پرسپولیس باشد.

«ون‌پارس»، نامی که کمتر شنیده‌اید

با وجود آنکه طرفداران فوتبال در ایران، اصفهان را به دو تیم قدرتمند و با سابقه‌اش یعنی سپاهان و ذوب‌آهن می‌شناسند، اما ون‌پارس نیز به تازگی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به جزئی از فوتبال حاصل‌خیر نصف جهان بدل شده است. ون‌پارسی طی مدت زمان چهار سال از مراحل پیشرفت از لیگ استانی تا دسته یک را پله به پله پشت سر گذاشتند و امسال یکی از ۱۶ تیم لیگ آزادگان را تشکیل می‌دهند.

شروع کار ون پارس با سعید جهانگیری در لیگ یک ابتدا کار بسیار ناامیدکننده بود و باخت‌ها متوالی آن‌ها را در زمره نامزدهای سقوط به دسته دوم قرار داد. با این حال تغییر سرمربی و آمدن مجتبی توتونی ورق را برای قرمزپوشان اصفهانی برگرداند و حالا آن‌ها شرایط بهتری را در جدول تجربه می‌کنند.

با این وجود مصاف با پرسپولیس رؤیای بزرگی برای این تیم تازه‌تأسیس به شمار می‌رود که البته تابستان امسال هم در دیداری دوستانه میهمان سرخ‌پوشان پایتخت شده بود.

از فلاسک‌سازی تا تیم‌داری عجیب به سبک مالک!

یکی از نکات قابل توجه تیم ون‌پارس، رفتارهای عجیب مالک این باشگاه در سال‌های گذشته بوده که بارها خبرساز شده است. احمد تحسیری که صاحب شرکت ون‌پارس به عنوان یکی از تولیدکنندگان فلاسک در کشور است، چهار سالی است به تیم‌داری در فوتبال روی آورده و با مدل خاص خود ون پارس را مدیریت می‌کند.

او زمانی که تیمش در دسته سوم حضور داشت، با مدیرعامل شهید قندی درگیر شد و فینال لیگ پیشکسوتان استان اصفهان مقابل سپاهان را با تصمیمی عجیب، به هم ریخت. تحسیری چند هفته قبل نیز با حمله به اتاق داوران از کمیته انضباطی یک سال حکم محرومیت حضور در ورزشگاه‌ها را گرفت که البته در استیناف به سه ماه کاهش یافت.

از طرفی برخی منابع نزدیک به این باشگاه لیگ یکی در اصفهان می‌گویند او حتی ترکیب تیم خود را می‌چیند و تعویض‌ها بدون تصمیم مالک باشگاه روی تابلو داور چهارم نمایش داده نمی‌شود. درواقع این منابع مدعی‌اند که سرمربی در ون‌پارس تنها نقش تمرین‌دهنده تیم را برعهده دارد و تحسیری درطول بازی با نیمکت در ارتباط است. درصورتی‌که این ادعاها صحیح باشد باید ون‌پارس و شیوه مدیریتش را در زمره عجایب فوتبال ایران قرار داد.

کد خبر 632688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.