دروازه‌بان تیم ملی فوتبال فرانسه‌ کفش‌هایش را آویخت!

هوگو لوریس، تایید کرد که تصمیم گرفته است پس از جام جهانی قطر از تیم‌ ملی خداحافظی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «هوگو لوریس» تأیید کرد که پس از ۱۴ سال بازی برای تیم فرانسه، از فوتبال بین‌المللی خداحافظی کرده است. این دروازه‌بان با خروس‌ها، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌ها در فصل ۲۰۲۰-۲۱ شد؛ همچنین کاپیتان تیم در سال ۲۰۲۲ بود که درنهایت فرانسه در ضربات پنالتی از آرژانتین شکست خورد.

لوریس پس از انجام ۱۴۵ بازی برای کشورش در طول دوران حرفه‌ای خود، به‌عنوان باسابقه‌ترین فرد، فرانسه ترک می‌کند. کاپیتان این خبر را در مصاحبه‌ای اعلام کرد و در آن، از مایک ماینان نیز به‌عنوان مرد جایگزین خود در تیم ملی نام برد.

او به L'Equipe گفت: «زمانی می‌رسد که باید بدانی چگونه از کار کنار بروی. نمی‌خواهم این جایگاه را به زور مال خودم کنم، همیشه گفته‌ام و تکرار کرده‌ام که تیم فرانسه متعلق به کسی نیست و همه ما باید مطمئن شویم که این‌طور است و اول از خود من شروع می‌شود. فکر می‌کنم تیم آماده ادامه کار است، همچنین یک دروازه‌بان مانند مایک آماده حراست از چهارچوب است.»

این بازیکن ۳۶ ساله تصریح کرد که هنگام تصمیم‌گیری برای بازنشستگی از بازی‌های ملی، ملاحظات خانوادگی نیز در ذهن او بوده است.

وی افزود: «ترجیح می‌دهم در اوج باشم تا اینکه منتظر کاهش کیفیت یا رقابت زیاد باشم. یک انتخاب خانوادگی هم وجود دارد، احساس می‌کنم باید زمان بیشتری را با همسر و فرزندانم بگذرانم.»

مربی او دیدیه دشان، اکنون باید تصمیم بگیرد که چه کسی جانشین لوریس و دروازه‌بان شماره یک فرانسه خواهد شد؛ فرانسه قرار است در بیست‌وچهارم مارس مقابل هلند در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ به میدان برود.

کد خبر 632675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.