آغاز عملیات هرس پلارد درختان منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس درختان از اول دی‌ماه به مدت ۷۰ روز (تا دهم اسفندماه) با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، داوود بحیرایی با اشاره به آغاز عملیات هرس درختان منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: هر ساله عملیات هرس درختان از اول دی ماه به مدت ۷۰ روز تا دهم اسفندماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته برای اجرای عملیات هرس درختان منطقه برای امسال، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: نگهداری ارتفاع تاج درختان در حد مطلوب و جلوگیری از رشد بیش از حد و تراکم بالای شاخه‌ها، حذف شاخه‌های خشکیده، بیمار، ضعیف و شکسته، حذف شاخه‌های روی هم افتاده و خمیده، شکل و فرم دادن مناسب به درختان و خلوت کردن قسمت داخلی درختان که سبب چرخش بهتر هوا داخل شاخه‌ها شده از مزایای هرس پلارد به‌شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرس درختان خیابان علاوه بر مزایایی که برای درختان داشته است، سبب افزایش دید کسبه و بازنمایی بهتر تابلوهای مغازه‌ها برای شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه هرس درختان توت در خیابان‌های پروین اعتصامی، فجر، صفوی‌نژاد، آل‌خجند و بلوار عطار به منظور کاهش میوه‌دهی به روش پُلارد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شاخه‌ها و سرشاخه‌های درختان پس از عملیات هرس، تفکیک و تنه درختان جدا و سرشاخه درختان هم به ماده اولیه چیپس چوب و نئوپان تبدیل می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: تبدیل شاخه‌ها و سرشاخه‌های درخت به وسیله دستگاه‌های مخصوص به قطعات بسیار کوچک‌تر و نازک چوب را در اصطلاح چیپس چوب می‌گویند که بعضی از چیپس‌های چوب را با رنگ اکسید آهن مخلوط و از این ترکیب در فضای سبز شهری استفاده می‌کنند.

بحیرایی از دیگر موارد کاربرد چیپس چوب را استفاده از آن در تولید نئوپان دانست و اظهار کرد: مهمترین نکته‌ای که در خصوص فواید تهیه چیپس چوب می‌توان در نظر گرفت، استفاده بهینه و مجدد از تمام بقایای سرشاخه‌های حاصل از هرس زمستانه درختان، کاهش هزینه‌های انتقال و مقدار تولید پسماند گیاهی است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در تبخیر و مصرف آب نیز از دیگر فوایدی است که با پاشیدن این تراشه‌ها به زیر درختان آبیاری شده حاصل می‌شود.

بحیرایی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان دو خط تولید چیپس چوب در مناطق شش و ۱۴ داشته است که مناطق سرشاخه‌ها را برای تولید چیپس چوب به این دو مرکز انتقال می‌دهند.

کد خبر 632639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.