گرمخانه و سامانکده شهرداری آماده اسکان افراد بی‌سرپناه است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آمادگی دو گرمخانه و سامانکده شهرداری این شهر برای اسکان افراد بی‌سرپناه در فصل زمستان خبر داد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دو گرمخانه و سامانکده شهرداری رشت در منطقه حمیدیان به منظور اسکان موقت افراد بدون مسکن و سرپناه و معتادان کارتن‌خواب در فصل زمستان آماده شده است.

وی افزود: گرمخانه ۷۰ تا ۸۰ نفر و سامانکده نیز ۴۰ تا ۵۰ نفر ظرفیت دارد و با امکانات لازم تجهیز و مناسب‌سازی شده است و با تماس‌های مردمی با سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری، بسیاری افراد بی‌سرپناه در این مراکز اسکان داده می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص انجام تمهیدات بهداشتی برای افراد معتاد در سامانکده گفت: سامانکده طی قراردادی توسط شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و پیمانکار در این مرکز متعهد به انجام اقدامات بهداشتی است.

وی اضافه کرد: تمام افراد معتاد در سامانکده به لحاظ بیماری تحت کنترل پزشک قرار می‌گیرند و پس از اطمینان کامل از سلامتی این افراد، در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه بسیاری از افراد بی‌سرپناه در شهر رشت غیربومی هستند و باید پس از اسکان موقت در گرمخانه به شهر خودشان بازگردند، تصریح کرد: نگهداری این افراد نیازمند کمک‌های غیرنقدی شهروندان همچون غذا و لباس گرم است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را برای افراد بی‌سرپناه به سازمان فرهنگی شهرداری رشت در میدان شهدای ذهاب یا به گرمخانه و سامانکده تحت نظارت این سازمان در پارک دانشجو تحویل دهند، تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

کد خبر 632633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.