سپاهان‌ و ذوب‌آهن نیم‌فصل خود را چگونه گذراندند؟

ذوب‌آهن اصفهان برخلاف طلایی‌پوشان، نسبت‌به فصل گذشته پیشرفت چشم‌گیرتری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تمام اهالی فوتبال، سپاهان و ذوب‌آهن را به‌عنوان دو تیم ریشه‌دار اصفهان می‌شناسند که چند فصل است به دلایل مختلف فرازونشیب زیادی را طی می‌کنند.

این دو تیم به‌رغم ایجاد تغییر در ساختار تیمی و مدیریتی یا برای فرار از قعر جدول و حتی برای کسب سهمیه آسیایی، هفته‌های پایانی لیگ برتر را پشت سر می‌گذراند.

به‌بهانه قرار گرفتن مورایس به جای نویدکیا در لیگ بیست‌ودوم روی نیمکت سپاهان و ماندگارشدن مهدی تارتار برای دومین فصل پیاپی در رأس کادرفنی ذوب‌آهن و به پایان رسیدن نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، قصد داریم عملکرد این دو تیم را در لیگ بیست‌ویکم و دوم در ۱۵ هفته مورد بررسی قرار دهیم:

هفته اول؛ تضاد حتی در نتیجه‌گیری

سپاهان اصفهان در لیگ بیست‌ویکم با هدایت محرم نویدکیا فصل را با پیروزی دو بر صفر مقابل مس رفسنجان آغاز کرد تا سرمربی کم‌تجربه طلایی‌پوشان نخستین گام خود را برای کسب عنوان قهرمانی محکم برداشته باشد.

طلایی‌پوشان در لیگ جاری با هدایت مورایس، نتیجه‌ای مشابه فصل گذشته رقم زدند و در نخستین دیدار خود موفق شدند مدافع عنوان قهرمانی یعنی استقلال را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند؛ ناگفته نماند که مورایس در همان ابتدای کار روند شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان را در ۳۰ هفته متوقف کرد تا این خرید باشگاه سپاهان برای رقبا کمی خطرناک به نظر برسد.

دیگر تیم دیار زاینده‌رود، یعنی ذوب‌آهن در فصل گذشته کار خود را با پیروزی یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان آغاز کرد اما فرازونشیب گاندوها در هفته‌های بعدی سبب شد تا شیرینی این پیروزی برای آن‌ها دلچسب نباشد.

تیم مهدی تارتار با ساختار جدید راهی رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم شد و در همان ابتدای کار با قرعه دشواری به نام پرسپولیس مواجه شد، اما گاندوها با ارائه یک بازی جسورانه و با یک یار کمتر موفق به کسب تساوی بدون گل در مقابل تیم قرمزپوش شدند.

هفته دوم؛ عملکرد مشابه مورایس و محرم نویدکیا

تیم طلایی‌پوش اصفهان در هفته دوم این فصل از مسابقات لیگ برتر، حریف شمالی خود یعنی نساجی مازندران را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشت و دومین پیروزی پیاپی خود را رقم زد؛ نکته جالب توجه درباره عملکرد سپاهان در دو فصل این است که زردپوشان با هدایت محرم نوید کیا در هفته دوم لیگ بیست‌ویکم نیز سه بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد، بنابراین هر دو سرمربی موفق به کسب سه امتیاز هفته دوم مقابل رقبا شده بودند.

همچنین ذوب‌آهن که در هفته دوم فصل جاری رقابت‌ها به تساوی یک بر یک مقابل تراکتور تبریز رضایت داد، در لیگ بیست‌ویکم با هدایت همین سرمربی و در هفته دوم روبه‌روی استقلال تهران قرار گرفت اما با نتیجه دو بر صفر، مغلوب این تیم تهرانی شد و می‌توان گفت استارت نوسان سبزپوشان در فصل پیش از همین هفته زده شد.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته سوم؛ دومین باخت پیاپی برای تیم تارتار

ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ بیست‌ویکم برابر پیکان با هدایت مجتبی حسینی قرار گرفت و نهایتاً با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد اما شاگردان تارتار در فصل جاری مسابقات لیگ برتر و در هفته سوم، عملکردی تقریباً مطلوب‌تر به جا گذاشتند و با کسب تساوی بدون گل مقابل تراکتور تبریز سومین تساوی پی‌درپی ذوب‌آهن در لیگ بیست‌ودوم را در کارنامه سرمربی خود ثبت کردند.

سپاهان اصفهان در لیگ بیست‌ویکم در سومین هفته از رقابت‌ها روبه‌روی گل‌گهر سیرجان قرار گرفت در یک بازی مهیج و پر موقعیت راضی به کسب تساوی دو بر دو شد اما در لیگ جاری با هدایت ژوزه مورایس و در یک قرعه تقریباً آسان‌تر به تقابل با هوادار تهران پرداخت و در نهایت شاگردان ساکت الهامی را با نتیجه یک بر صفر متوقف کرد.

بنابراین می‌توان گفت هر دو تیم اصفهانی در هفته سوم لیگ بیست‌ویکم و بیست‌ودوم نتایجی تقریباً مشابه کسب کرده‌اند و اختلاف امتیازی آن‌ها نزدیک به یک‌دیگر بوده است.

هفته چهارم؛ پیروزی طلایی‌پوشان در شهرآورد

در هفته چهارم لیگ بیست‌ویکم شاهد برگزاری شهرآورد اصفهان و مچ‌اندازی مهدی تارتار با محرم نویدکیا بودیم که نهایتاً این دیدار با پیروزی اقتصادی و یک بر صفر طلایی‌پوشان به پایان رسید. سبز پوشان در هفته چهارم لیگ بیست‌ودوم به مصاف حریف تازه‌وارد خود یعنی ملوان رفتند و با رقم زدن نتیجه یک بر یک، چهارمین تساوی خود را به دست آوردند.

مورایس نیز در هفته چهارم فصل جاری مقابل فولاد مدعی قرار گرفت و اگرچه تیم برتر میدان به لحاظ خلق موقعیت بود اما حریف تفکرات دفاعی نکونام نشد و نهایتاً در دقایق اضافی این دیدار و با تک‌گل آیاندا پاتوسی با شکست مواجه شد، به این ترتیب نخستین باخت طلایی‌پوشان با هدایت مورایس در جدول رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم به ثبت رسید.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته پنجم؛ تقلب مورایس از روی دست محرم

سپاهان در هفته پنجم لیگ بیست‌ویکم برابر تراکتور تبریز قرار گرفت و در نهایت شاگردان نویدکیا مقابل پرشورهای تبریزی به کسب تساوی بدون گل رضایت دادند و مورایس نیز در این فصل از مسابقات و در هفته پنجم نتیجه‌ای مشابه به نویدکیا رقم زد؛ چراکه طلایی‌پوشان در پنجمین دیدار خود به مصاف ذوب‌آهن رفتند و در یک بازی پرحاشیه نهایتاً به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند.

شاگردان تارتار نیز فصل گذشته برابر یک حریف بحران‌زده یعنی شهرخودروی مشهد قرار گرفتند و نماینده مشهد را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشتند، اما در این فصل پنجمین هفته خود را با کسب تساوی در شهرآورد اصفهان پشت سر گذاشتند.

هفته ششم؛ پیروزی ذوب‌آهن باشد برای وقت دیگر

گاندوها در هفته ششم فصل گذشته به تقابل با فولاد خوزستان پرداختند و در یک بازی تدافعی و کسل‌کننده با نتیجه یک بر صفر مغلوب شاگردان نکونام شدند، اما در لیگ بیست‌ودوم عملکردی متفاوت از خود به نمایش گذاشتند. شاگردان تارتار در فصل جاری و در هفته ششم روبه‌روی مس کرمان قرار گرفتند و مقابل این حریف تازه صعود کرده به لیگ برتر یک تساوی بدون گل دیگر را به دست آوردند.

طلایی‌پوشان اصفهان در هفته ششم فصل گذشته مقابل فجر سپاسی شیراز صف‌آرایی کردند و این حریف بحران‌زده را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشتند، اما شاگردان مورایس در این فصل یک گام عقب‌تر رفتند زیرا در بازی با آلومینیوم اراک و در شب ناکامی مهاجمان این تیم، نهایتاً تساوی بدون گل را رقم زدند.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته هفتم؛ خط و نشان زردها با دو گل برای الهامی

شاگردان ژوزه مورایس در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر مقابل هوادار تهران قرار گرفتند و در یک بازی نفس‌گیر مقابل شاگردان ساکت الهامی موفق به کسب پیروزی دو بر یک شدند. نکته جالب توجه درباره عملکرد این تیم در فصل گذشته و همین هفته، این است که طلایی‌پوشان با هدایت نویدکیا فصل گذشته در هفتمین دیدار خود مقابل نساجی قرار گرفتند و این تیم را که در آن زمان تحت هدایت الهامی بود، با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشتند.

ذوب‌آهن اصفهان نیز در هفته هفتم فصل جاری مسابقات برابر پیکان تهران قرار گرفت و تارتار موفق شد با یک گل مجتبی حسینی را از پیش رو بردارد و سریال تساوی‌های خود را به پایان برساند؛ گاندوها با این پیروزی نسبت به فصل پیش یک گام جلو تر رفتند، زیرا آن‌ها در لیگ بیست‌ویکم مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفتند و در یک بازی جنجالی تساوی بدون گل را پذیرفتند.

هفته هشتم؛ توقف تارتار و مورایس مقابل مربیان قرمز

سپاهان اصفهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به تقابل با پرسپولیس تهران پرداخت و با ارائه یک بازی کم‌موقعیت برابر این تیم مدعی موفق به کسب تساوی بدون گل شد اما طلایی‌پوشان در فصل گذشته با هدایت نویدکیا در همین هفته به مصاف گل‌گهر سیرجان رفتند و شاگردان قلعه‌نویی را با سه گل از پیش رو برداشتند؛ بنابراین می‌توان گفت سرمربی‌های ایرانی و پرتغالی زردها در مقابل تیم‌های مدعی عملکرد متفاوتی را از خود ارائه داده‌اند.

ذوب‌آهن نیز در هفته هشتم فصل گذشته روبه‌روی مس رفسنجان صف‌آرایی کرد اما نتیجه ۹۰ دقیقه دوندگی شاگردان تارتار برابر نماینده کرمان، شکست سه بر صفر بود، این لغزش سنگین برای سبزپوشان سرآغاز ناکامی‌های نیم‌فصل لیگ بیست‌ویکم بود؛ گاندوها در این فصل به مصاف نساجی مازندران با هدایت حمید مطهری رفتند و این رقیب شمالی را با تساوی بدون گل متوقف کردند.

در هر حال می‌توان گفت تارتار و مورایس در این فصل و در هفته هشتم مقابل حمید مطهری و یحیی گل‌محمدی یک نتیجه مشابه را کسب کردند و مغلوب مربیان قرمز شدند.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته نهم؛ قرعه مشابه برای مورایس و محرم

سپاهان در هفته نهم لیگ بیست‌ویکم به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و این تیم را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت؛ مورایس نیز در هفته نهم لیگ برتر به قرعه‌ای مشابه قرعه نویدکیا برخورد کرد و به تقابل با برزیلی‌های آبادان پرداخت و نتیجه این دیدار کسب پیروزی دو بر صفر روبه‌روی نماینده آبادان بود، بنابراین می‌توان گفت مورایس و محرم در یک آزمون هم‌سطح نتیجه‌ای یکسان کسب کردند.

ذوب‌آهن اصفهان نیز در هفته نهم لیگ بیست‌ویکم برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت و برابر این تیم موفق به کسب تساوی یک بر یک شد و در این فصل از مسابقات لیگ برتر و در هفته نهم به مصاف شاگردان ساپینتو رفت و در یک بازی نفس گیر با اختلاف یک گل و نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف آبی‌پوش خود شد.

هفته دهم؛ شکست‌های اقتصادی تارتار

ذوب‌آهن طی هفته دهم فصل گذشته، مقابل هوادار تهران با هدایت الهامی صف‌آرایی کرد و با ارائه یک نمایش نه چندان مطلوب برابر این تیم تهرانی متحمل شکست یک بر صفر شد و در فصل جاری مسابقات نتیجه‌ای همانند فصل گذشته رقم زد. شاگردان تارتار در هفته دهم لیگ بیست‌ودوم برابر گل‌گهر سیرجان قرار گرفتند و در شبی که عملاً حرفی برای گفتن نداشتند با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم ژنرال شدند.

سپاهان با هدایت مورایس در هفته لیگ جاری، تحت فرمان محرم نویدکیا نتیجه‌ای متفاوت با سپاهان رقم زد، زیرا طلایی‌پوشان در هفته دهم این فصل مقابل تراکتور تبریز قرار گرفتند و در یک مسابقه پایاپای و حساس، موفق به کسب نتیجه پرگل چهار بر دو روبه‌روی حریف تبریزی خود شدند، اما فصل گذشته با هدایت محرم نویدکیا در همین هفته به استقبال آبی‌پوشان پایتخت رفتند و با تک‌گل جعفر سلمانی مغلوب تیم یکدست فرهاد مجیدی شدند.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته یازدهم؛ آتش‌بازی ذوب‌آهن با نفت

سبزپوشان اصفهان در هفته یازدهم لیگ جاری به مصاف نفت مسجد سلیمان رفتند و با ارائه یک بازی هجومی و تقریباً بی‌سابقه در چند فصل اخیر موفق شدند حریف خود را با نتیجه پنج بر یک از پیش رو بردارند و یکی از بازی‌های پرگل نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم را به نام خود ثبت کنند.

شاگردان تارتار فصل گذشته در هفته دهم به تقابل با پرسپولیس تهران پرداختند و با نتیجه دو بر صفر مغلوب شاگردان گل‌محمدی شدند. به این ترتیب می‌توان گفت گاندوها دو نتیجه متفاوت را در این هفته و در طول دو فصل رقم زده‌اند.

شاگردان مورایس در هفته دهم به مصاف مس رفسنجان رفتند و بازهم با موقعیت‌سوزی‌های فراوان در کسب نتیجه مطلوب ناکام ماندند و در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی مسابقه تساوی بدون گل را کسب کردند، درصورتی‌که طلایی‌ پوشان در فصل گذشته و در این هفته با هدایت نویدکیا شکست دو بر یک مقابل شاگردان مجتبی حسینی را تجربه کردند و پس از آن روند پرنوسان طلایی‌ پوشان تا پایان نیم‌فصل اول آغاز شد.

هفته دوازدهم؛ توقف سپاهان برابر تیم‌های پایین و بالای جدول

زردپوشان اصفهان در هفته دهم این فصل از رقابت‌ها مقابل ملوان بندرانزلی قرار گرفتند و با توجه به مسیری که شاگردان مازیار زارع طی کرده بودند، چنین به نظر می‌رسید که شاگردان مورایس برای کسب امتیاز روبه‌روی این تیم کار نسبتاً آسانی داشته باشند، اما بازی تدافعی ملوان و بدون برنامه بودن سپاهان سبب شد نماینده اصفهان برابر حریف شمالی خود با تساوی بدون گل متوقف شود.

سپاهان در فصل گذشته تحت هدایت نویدکیا در هفته دهم به مصاف پرسپولیس تهران رفت و برابر این تیم مدعی تن به شکست یک بر صفر داد. شاگردان تارتار فصل پیش مقابل تراکتور ایستادند و با یک پیروزی اقتصادی و نتیجه یک بر صفر پرشورها را شکست دادند و در لیگ بیست‌ودوم نیز با رقم زدن همین نتیجه موفق شدند آلومینیوم اراک را که تحت هدایت مهدی رحمتی است با شکست مواجه کنند.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

هفته سیزدهم؛ مورایس و ثبت دومین برد چهار گل

در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر سپاهان به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد ابراهیم اشکش را که به تازگی هدایت نفتی‌ها را برعهده گرفته بود از پیش رو بردارد؛ طلایی‌پوشان فصل گذشته در هفته سیزدهم مقابل تیم بحران‌زده شهرخودرو مشهد قرار گرفتند و نویدکیا موفق شد نماینده مشهد را دو بر صفر شکست دهد.

ذوب‌آهن در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در هفته سیزدهم روبه‌روی فولاد خوزستان صف‌آرایی کرد و علی‌رغم اینکه با یک یار کمتر از حریف خود پیش افتاده بود، در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی این دیدار به مغلوب کامبک نیمه‌کاره شاگردان نکونام شد و نهایتاً به تساوی یک بر یک رضایت داد.

این در صورتی است که شاگردان مهدی تارتار فصل پیش در همین هفته روبه‌روی فجر سپاسی شیراز قرار گرفتند و در مقابل نماینده شیراز پذیرای شکست دو بر صفر شدند.

هفته چهاردهم؛ تساوی ذوب‌آهن در شب شکست سپاهان

سپاهان اصفهان در هفته چهاردهم برابر پیکان تهران قرار گرفت و مطابق با همیشه به دلیل لغزش خط دفاعی و عدم تمرکز مهاجمان این تیم در اواخر نیمه دوم با نتیجه یک بر صفر مقابل پیکان شکست خوردند. و درست در شب شکست طلایی‌پوشان، ذوب‌آهن مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی دو بر دو دست پیدا کرد.

تارتار فصل پیش در چهاردهمین هفته به تقابل با نساجی مازندران پرداخته بود و در پایان وقت قانونی این مسابقه با نتیجه یک بر صفر از شاگردان الهامی شکست خورد. طلایی‌ پوشان اصفهان نیز فصل گذشته با هدایت نویدکیا به مصاف فولاد خوزستان رفتند و موفق شدند این تیم مدعی را با نتیجه دو بر یک شکست دهند.

هفته پانزدهم؛ استقبال تارتار با شکست از نیم‌فصل دوم

گاندو ها در هفته پانزدهم به مصاف شاگردان الهامی رفتند و در یک شب بدون خلق موقعیت جدی مقابل تیم هوادار، تن به شکست یک بر صفر دادند تا با شکست آماده نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر شوند، درصورتی‌که سبزپوشان فصل پیش در پایان نیم‌فصل روبه‌روی گل‌گهر سیرجان قرار گرفتند و مقابل شاگردان ژنرال موفق به کسب تساوی بدون گل شدند.

طلایی‌پوشان نیز با هدایت مورایس نیم‌فصل اول رقابت‌ها را با پیروزی دو بر صفر مقابل مس کرمان به پایان رساندند، این اتفاق در شرایطی رخ داد که سپاهان در لیگ بیست‌ویکم هفته پانزدهم را با تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم اراک پشت سر گذاشته بود.

سپاهان‌ و ذوب آهن نیم فصل خود را چگونه گذراندند؟

به گزارش ایمنا، بررسی نتایج دو تیم اصفهانی در بازی‌های نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم و دوم نشان می‌دهد طلایی‌پوشان با هدایت مورایس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به فصل پیش داشته‌اند، چراکه آن‌ها لیگ بیست‌ویکم از مجموع ۱۵ بازی موفق به کسب ۳۲ امتیاز (میانگین هر مسابقه ۲/۱۳ امتیاز) اما زردپوشان در لیگ بیست‌ودوم از ۱۵ بازی ۲۷ امتیاز را به دست آورده‌اند که حدوداً هر بازی ۱/۸ امتیاز محسوب می‌شود.

درهرحال برخلاف عملکرد سپاهان، سبزپوشان با سرمربی خود پیشرفت چشمگیر تری داشته‌اند، چراکه آن‌ها فصل پیش به‌طورمیانگین از هر بازی ۰/۸ امتیاز به دست آورده و نیم‌فصل اول را با ۱۲ امتیاز به پایان رسانده‌اند. اما در این دوره از مسابقات لیگ برتر موفق به کسب ۱۸ امتیاز از ۱۵ بازی شده‌اند که به‌طورمیانگین به دست آوردن ۱/۲ امتیاز از هر بازی را برای آن‌ها ثبت کرده است.

کد خبر 632590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.