ضرورت احداث پایانه‌های مخصوص خودروهای حامل بار

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: سوار و پیاده کردن محموله‌های باری توسط اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین از عوامل مهم ترافیک حاشیه پایانه مسافربری کاوه است، از این رو ضرورت احداث یک پایانه مخصوص خودروهای حمل بار در خارج از شهر اصفهان احساس می‌شود.

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معضل ترافیک حاشیه پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان به ویژه پایانه کاوه و صفه، اظهار کرد: پلیس راهور در این خصوص برابر وظایف ذاتی خود نسبت به برخورد با تخلفات خودروها در اطراف این پایانه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: اقدامات لازم در راستای اعمال قانون اتوبوس‌هایی که در محدوده منازل مسکونی روبه‌روی پایانه کاوه، همچنین بعد از سه راه ملک‌شهر اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کنند، صورت گرفته و یک سری اقدامات بازدارنده همچون دریافت دفترچه و توقیف اتوبوس‌ها نیز انجام شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به وجود تعداد ۶۰ انبار در محدوده اطراف پایانه مسافربری کاوه، تصریح کرد: لازم است مدیران شهری انبارهایی که در آن موقعیت قرار دارد را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند و این انبارها باید به خارج از محدوده شهر یا به داخل پایانه مسافربری کاوه منتقل شود.

وی اضافه کرد: تا زمانی که این انبارها در آن حوالی باشد، بستر و زمینه برای بروز تخلفات وجود دارد و هرچقدر پلیس اعمال قانون کند، این تخلفات و ترافیک در آن محدوده ایجاد می‌شود و باید فکری اساسی در این خصوص صورت گیرد.

سرهنگ مولوی تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی و سازمان پایانه‌ها باید برای جلوگیری از تخلفات رانندگی در آن مکان اقدامات خود را انجام دهند و پلیس راهور نیز همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای سوار و پیاده کردن بار به ویژه خارج از پایانه کاوه نیز باید اقدامی اساسی صورت گیرد، افزود: با توجه به گسترش کلانشهر اصفهان به سمت شمال و جنوب، می‌طلبد که در این خصوص چاره‌اندیشی شده و نسبت به انتقال پایانه مسافربری کاوه به خارج از شهر و همچنین احداث پایانه‌های ویژه باری اقدام شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است بارهایی که اکنون توسط خودروهای سنگین وارد شهر اصفهان می‌شود، در یک پایانه باری خارج از شهر تخلیه و سپس توسط خودروهای سبک‌تر به داخل شهر منتقل شود.

کد خبر 632560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.