ضرورت تزریق واکسن کرونا برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تزریق واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی احمدی امروز -دوشنبه نوزدهم دی- در جمع خبرنگاران، با اشاره احتمال شیوع موج هشتم کرونا در کشور، اظهار کرد: اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون در برابر این ویروس، برای عموم مردم و گروه‌های هدف است.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا افزود: اکنون واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان از ساعات اداری (۷:۳۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر) انجام می‌شود و در صورت نیاز و افزایش استقبال مردم فعالیت این مراکز در ساعات غیر اداری و شیفت عصر نیز افزایش می‌یابد.
برای انجام نمونه‌گیری کرونا و انجام تست‌های PCR (پی. سی. آر) نیز ۳۵ پایگاه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود واکسن کرونا در استان وجود ندارد، گفت: اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در سطح مراکز خدمات جامع سلامت استان وجود دارد. سویه جدید امیکرون در بعضی کشورها و همچنین در کشور ما مشاهده شده است، احتمال ورود این سویه ویروس به استان ما نیز وجود دارد، لذا اجرا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای سربسته و هوشیاری در رعایت موازین بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال بیش از ۴۸ هزار و ۷۵۹ دوز واکسن کرونا در نوبت اول، ۳۲ هزار و ۸۲۴ دوز در نوبت دوم تزریق شده است. در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز ۶۱۸ هزار و ۱۴۳ دوز واکسن کرونا در نوبت اول، ۵۷۳ هزار و ۸۳۷ دوز نوبت دوم، ۳۳۵ هزار و ۵۵۵ دوز نوبت سوم و ۳۸ هزار و ۲۳۷ دوز نوبت چهارم تزریق شده است.

وی با اشاره به ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تمام شهرستان‌های استان لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارند و در حالی که هفته گذشته شهرستان بن در وضعیت زرد قرار داشتند.

احمدی با اشاره به اینکه رعایت اصول بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا مورد تاکید است، اظهار کرد: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز، زرد و نارنجی قرار ندارد. افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و شش ماه از تاریخ آخرین واکسن آنها گذشته هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبر 632553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.