پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در اصفهان/ افزایش ۶ درجه‌ای دما را شاهد هستیم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به نارنجی و زرد طی تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، گفت: مه آلودگی، بارش برف و باران، آب گرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد و کولاک برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه ناپایدار به استان از بعدازظهر امروز ابتدا مناطق جنوبی و غربی استان و سپس مناطق مرکزی و روز سه‌شنبه تمام مناطق درگیر سامانه بارشی خواهند شد.

وی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی طی امروز بر استان اصفهان، افزود: بارش این سامانه در بیشتر مناطق به صورت برف خواهد بود. مه آلودگی، بارش برف و باران، آب گرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد و کولاک برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: همچنین با عبور این سامانه، از چهارشنبه تا پایان هفته، کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه در سطح استان و یخبندان سطح زمین انتظار می‌رود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی از امروز طی تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا اوایل روز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه طی بارش برف، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه و کاهش دید و کاهش محسوس دما و کولاک برف در نیمه جنوبی و با شدت کمتر غرب صورت می‌گیرد.

معتمدی تصریح کرد: لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی است.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف زدایی و برف‌روبی توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد از روز هفدهم دی‌ماه با فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان، گفت: فعالیت این سامانه از اواسط امروز آغاز و تا اوایل چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ماه طی بارش باران و برف در بیشتر مناطق، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه آلودگی، وزش باد موقتی، کاهش محسوس دما بین هفت و دوازده درجه سلسیوس در مناطق غرب و جنوب استان و ارتفاعات شمال غرب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطرات این سامانه دانست و اظهار کرد: احتیاط در تردد، اجتناب از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به قله‌ها، استفاده از امکانات و وسایل ایمنی در خودروها، جمع‌آوری دام‌ها در مراتع و مناطق کوهستانی، آمادگی ارگان‌های امدادی جهت کاهش خطرات احتمالی، مدیریت حامل انرژی، کنترل دما گلخانه‌ها و مراغداری‌ها توصیه می‌شود.

معتمدی افزود: از بعدازظهر امروز ابتدا مناطق جنوبی استان و سپس در روز سه‌شنبه تمام مناطق اصفهان درگیر سامانه بارش خواهد شد که مه آلودگی‌، ابرناکی و بارش برف و باران را به همراه خواهد داشت. بارش این سامانه در بیشتر مناطق به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا شش درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 632548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.