ارتقای درجه ۲۰‌ شهرداری کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه‌های جدید ۲۰ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران پس از بررسی مدارک ارسالی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رضا مهدی‌زاده اظهار کرد: درجه شهرداری گنبدکاووس در استان گلستان به ۱۰ و درجه شهرداری‌های کاشمر در استان خراسان‌رضوی و میناب در استان هرمزگان به ۹ ارتقا یافت.

وی افزود: درجه شهرداری‌های بومهن و پیشوا در استان تهران و شاندیز در استان خراسان‌رضوی هم به هشت ارتقا یافت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ارتقای درجه‌های شهرداری‌های بندر دیلم و نخل‌تقی در استان بوشهر و نقاب در استان خراسان‌رضوی به هفت خبر داد و خاطرنشان کرد: درجه شهرداری‌های دولت‌آباد در استان خراسان رضوی، شبانکاره در استان بوشهر و شریفیه در استان قزوین به شش ارتقا یافت.

مهدی‌زاده اضافه کرد: درجه شهرداری‌های ارطه و خلیل‌شهر در استان مازندران و داودآباد در استان مرکزی هم به پنج ارتقا یافت.

وی گفت: درجه شهرداری‌های جندق و طرق‌رود در استان اصفهان، لیسار در استان گیلان و حصارگرمخان در استان خراسان‌شمالی به چهار و درجه شهرداری شوقان در استان خراسان شمالی هم به سه ارتقا یافت.

ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیئت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن بر اساس شیوه‌نامه و عوامل ناظر بر درجه‌بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده است، انجام می‌شود و شهرداری‌ها صرفاً از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، می‌توانند پیگیر موضوعات مرتبط با درجه‌بندی شوند.

به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته است، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

کد خبر 632546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.