احتمال افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت‌وساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت‌وساز داده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، مهرداد بذرپاش در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع پیشنهادات وزارت راه‌وشهرسازی درباره ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اظهار کرد: کارهای ستادی و پشتیبانی درخصوص اجرای وعده چهارساله دولت، انجام شده و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وی با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

وزیر راه‌وشهرسازی از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت‌وساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت‌وساز داده شود.

بذرپاش به توافق با دستگاه‌هایی که درباره ساخت مسکن ایفای نقش می‌کنند، اشاره کرد و گفت: کارهای نهادی با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ در راستای تأمین مسکن کارکنان زیرمجموعه خود انجام شده است تا علاوه بر تحقق هدف دولت در حوزه مسکن، این سازمان‌ها به‌عنوان محرک‌های اصلی ساخت مسکن وارد عمل شوند.

کد خبر 632530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.