در شورای سازمان‌های این هفته شهرداری اصفهان چه گذشت؟

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: توجه به سیاست‌ها و خط‌مشی‌هایی که باید در کل شهرداری و سازمان‌های وابسته رعایت شود به این معنی است که برنامه‌ها با خط‌کش سیاست‌های تعیین شده نگاه می‌شود، لذا به سازمان کمک کنیم تا پیشرفت و خدمات بهتری به مردم و بخش‌های مختلف در شهر ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد مرتضوی اظهار کرد: در این دوره از جلسات شورای سازمان‌ها، مهمترین موضوعات مورد بررسی سیاست‌های اجرایی و راهبردی سازمان‌ها، بودجه، برنامه‌های سال آینده، گزارش عملکرد سازمان در سال ۱۴۰۱ و بررسی چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از مشکلات سازمان‌ها است، لذا تاکنون از ۱۵ سازمان، جلسات ۱۱ سازمان برگزار شده است و جلسات چهار سازمان باقی‌مانده تا پایان دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در یک‌سال گذشته به صورت عمومی سازمان‌های وابسته به شهرداری رو به پیشرفت بودند و وضعیت آنها نسبت به گذشته بهتر شده است، همچنین برنامه‌های بلندپروازانه و خوبی برای سال آینده در بیشتر سازمان‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم شهروندان از نتایج حاصل استفاده کنند.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به موانع و چالش‌های مهم سازمان‌ها افزود: بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد، چراکه جلسات با حضور شهردار و معاونان تخصصی آن در هر حوزه و سازمان برگزار شد و تصمیمات کلیدی لازم گرفته شد، لذا پیگیری تا رفع مشکلات و موانع آن‌ها انجام می‌شود تا خدمت‌رسانی هرچه بهتر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: موضوع مهم بررسی شده دیگر در جلسات این دوره مشخص کردن تعدادی سیاست مهم در هر سازمان که باید در آن سازمان رعایت شود و در نوع خود بی‌سابقه بود، لذا جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان سازمان، غیرسازمانی و نهادهای تخصصی شهرداری برگزار شد و سپس این سیاست‌ها در هیئت مدیره بررسی و جمع‌بندی شد.

مرتضوی تصریح کرد: سیاست‌های بررسی شده در جلسات هیئت‌مدیره به شورای سازمان پیشنهاد شد و پس از آن مجدد در مورد آن با اعضای سازمان صحبت شد و در نهایت سیاست‌های اجرایی مشخص می‌شود که باید به آن توجه کنند.

وی گفت: منظور از سیاست، چارچوب‌هایی است که در تمام اقدامات باید به آن توجه کرد؛ به عنوان مثال دو نمونه از سیاست‌هایی که در بیشتر سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفت، هوشمندسازی بود که سازمان‌ها یا اکثریت آن‌ها هوشمند کردن خدمات خود را در نظر گرفتند.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مورد بعد کاهش تصدی‌گری و افزایش مشارکت‌های مردمی بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مردم برای انجام وظایف خود بیشتر استفاده کنیم، لذا به‌طور متوسط برای هر سازمانی سه یا چهار موضوع محوری مشخص شد که بعضی از آن‌ها سیاست‌های مشترک بود و بعضی دیگر نیز بر اساس وظایف و شرایط سازمان در نظر داریم در جلسات شورای سازمان تمرکز کنیم تا موانع و مشکلات برطرف شود و آن سازمان بتواند بهتر عمل کند.

وی تصریح کرد: توجه به سیاست‌ها و خط‌مشی‌هایی که باید در کل شهرداری و سازمان‌های وابسته رعایت شود به این معنی است که برنامه‌ها با خط‌کش سیاست‌های تعیین شده نگاه می‌شود، لذا به سازمان کمک کنیم تا پیشرفت و خدمات بهتری به مردم و بخش‌های مختلف در شهر ارائه کند و همچنین شفافیت مالی و حسابداری آن‌ها نیز ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره توجه خاصی به گزارش‌های حسابرس‌ها و بازرس‌های سازمان شده است، افزود: در هر دو نوبت برگزاری شورا در تیرماه و دی‌ماه سال جاری موارد گزارش‌های حسابرس و بازرس به طور کامل دقت و بررسی شد، وظایفی را برای سازمان مشخص کردیم تا مسائل آن‌ها برطرف شود، موارد قانونی و مالی مورد تذکر حسابرس و همچنین مواردی که در این دوره از شورا نیاز به اقدام داشت بررسی شد و امیدواریم سازمان‌ها با یک وضعیت شفاف در حوزه مالی و پایبندی کامل به قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف بتوانند روزبه‌روز با شفافیت بهتر به اهداف و وظایف خود دست یابند.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان و در راستای اهداف و وظایف خود، علاوه بر تقسیم‌بندی محدوده‌های جغرافیایی شهر به مناطق مختلف، از ظرفیت خدمات سازمان‌های پانزده‌گانه وابسته با توجه به حوزه‌های تخصصی برای انجام وظایف بهره می‌گیرد.

وی ادامه داد: بالاترین رکن سازمان‌ها با توجه به اساسنامه‌های مصوب آنها، شورای سازمان است که به منزله مجمع عمومی سازمان تلقی می‌شود و تصمیمات، سیاست‌گذاری، برنامه‌های کلان و تصویب بودجه سالیانه توسط این شورا انجام می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: جلسات شورای سازمان‌های وابسته شهرداری، مطابق با اساسنامه آنها، هر ساله در دو نوبت تیر و دی‌ماه برگزار می‌شود که در سال جاری جلسات از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 632525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.