بالندگی زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش و جایگاه زنان خانه‌دار گفت: معرفی خانه‌داری به عنوان الگوی اول زنان و خانواده به این معنا است که زن در خانه رسالت‌های خود را انجام دهد و از طریق فضای مجازی و مانند آن، نسبت به مسائل جامعه و دیگران نیز فعالانه عمل کند.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص محورهای فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات بسیار ارزشمندی را در رابطه با مقایسه جایگاه زنان در غرب با جایگاه خانواده در اسلام و نظام جمهوری اسلامی مطرح فرمودند.

وی طلبکاری از غرب را فراز دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار دانست و افزود: به فرموده رهبر موضع ما در برابر غرب دفاعی نیست بلکه در موضع طلبکاری از آنها و ناخشنودی از رفتار و اقداماتی هستیم که از حدود ۲۰۰ سال قبل به نام زنان انجام دادند.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مطرح کردن موضوعاتی مانند برده‌داری از سوی غرب را نه تنها با هدف آزادی بردگان بلکه به دلیل اسارت و بهره‌کشی از آنها دانست و گفت: مطرح کردن مفهومی مانند آزادی زن از سوی غرب نیز نه به دلیل آزادسازی واقعی بلکه به دلیل بهره‌کشی از زنان بود و همه اینها ریشه در نگرش غرب دارد که همه چیز از جمله زن را به عنوان یک کالا در خدمت نظام سرمایه‌داری در نظر می‌گیرد.

وی این فرمایشات را برای افراد صاحب بصیرت و دغدغه‌مند به دانستن واقعیت راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: این افراد با کد گرفتن از فرمایشات رهبر می‌توانند به بیان جایگاه زن و واقعیت‌های پنهان غرب در این زمینه بپردازند.

افتخاری یکی دیگر از نکات دقیق و ارزشمند در فرمایشات رهبر معظم انقلاب را تاکید بر نقش و جایگاه زنان خانه‌دار معرفی کرد و گفت: به فرموده ایشان خانه‌داری به مفهوم حفظ خانه است نه آنکه زن در خانه بدون هیچ توجهی نسبت به توانمندی‌های خود و ضرورت‌های جامعه بماند بلکه معرفی خانه‌داری به عنوان الگوی اول زنان و خانواده به این معنا است که زن در خانه رسالت‌های خود را انجام دهد و از طریق فضای مجازی و مانند آن، نسبت به مسائل جامعه و دیگران نیز فعالانه عمل کند.

وی با اشاره به جایگاه سیاسی و دینی رهبر معظم انقلاب در رهبری نظام جمهوری اسلامی و به عنوان یک مرجع تقلید تصریح کرد: نکاتی که در این سخنرانی مطرح شد برای بسیاری از بانوانی که نگرانی جنبه شرعی فعالیت‌های اجتماعی خود بودند گره‌گشا بود همچنین ایشان دو بار در این سخنرانی به طور خاص به تکریم از همسران شهدا و تلاش‌های آنها اشاره کردند که مرهمی بر دل‌های شکسته این همسران بود.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مشارکت زنان در ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌ها و همسران شهدا را باعث ثبت و ضبط ناگفته‌های جنگ و ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه بسیار خوبی برای تحصیل و بروز استعدادهای زنان فراهم کرد و آنها چه در مناصب سیاسی و مدیریتی کشور و چه در عرصه‌های علمی، پژوهشی، تولید، کارآفرینی، اشتغالزایی، صنایع دستی، بهداشت و درمان و ایثار و شهادت خوش درخشیدند و این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی نیز مانند اسلام، زنان به حاشیه رانده شده را نجات داد.

وی با اشاره به خدمات متقابل انقلاب و زنان گفت: این خدمات متقابل به اندازه‌ای بوده که اکنون نیز حاضر هستند حتی به قیمت از دست دادن عزیزان خود، محکم پای انقلاب بایستند.

کد خبر 632524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.