جایگاه والای رسانه در کشورهای قدرتمند تعریف شده است

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه آران‌وبیدگل گفت: رسانه نقش مؤثری در تنویر افکار عمومی دارد و کشورهای قدرتمند به این مهم پی‌برده‌اند.

محمد کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نقش رسانه بسیار مهم است امروز بسیاری از قدرت‌های جهان از نقش پر توان رسانه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها در غالب هدایت افکار عمومی نقش مهمی دارند از این‌رو باید سواد رسانه‌ای خود را بروز کرده و اخبار جامعه را در تنویر افکار عمومی در صدر مسئولیت خود قرار دهند.

به گفته وی روشنگری جامعه و جلوگیری از شایعه پراکنی باید به دست رسانه انجام شود، نباید اجازه دهیم که تاریخ و هویت ما به دست دشمن روایت شود.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه با اشاره به اهداف و ارزش‌های انقلاب گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن با استفاده از قدرت رسانه ارزش‌های انقلاب را ضد ارزش جلوه دهد.

کارگر افزود: وظیفه مسئولان نیز این است که در قبال عملکرد خود پاسخگو است و با گزارش صحیح و شفاف به رسانه و پرهیز از سیاسی کاری و عملکردهای حزبی در جهاد تبیین و عملکرد خود با رسانه‌های انقلابی همکاری کنند.

به گفته وی رسانه‌ها در ایجاد تحکیم و نقاط قوت و گاهی در تضعیف پایه‌های اصلی جامعه سهم به‌سزایی دارند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه تصریح کرد: عصر حاضر را عصر سلطه ارتباطات می‌نامند، بزرگ‌ترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است امروزه رسانه‌ها با گسترش مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، به طوری که می‌توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای نام گذاشت.

کارگر افزایش نقش وسایل نوین ارتباط جمعی را در بخش‌های مختلف زندگی بشری سبب ایجاد تحکیم و نقاط قوت افکار دانست و گفت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌ها، همچون آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی نقش مؤثر رسانه هویدا است.

وی افزود: رسانه‌های خبری به عنوان یکی از نهادهای مهم جامعه با تأثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند، واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی خاصی را برای مردم خلق می‌کنند و تعیین کننده چشم‌انداز ما از جهان و در واقع حلقه رابط بین جامعه و سازمان‌ها یا مردم با مردم هستند.

کد خبر 632503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.