داروی ایمنوتراپی و افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مری

یک متخصص رادیوانکولوژی گفت: افزودن یک دارو جدید ایمنوتراپی به رژیم شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان مری می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

پوریا عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر مثبت داروی جدید بیماران مبتلا به سرطان مری، اظهار کرد: افزودن یک داروی ایمنوتراپی به نام "سرپلولیماب" به رژیم شیمی‌درمانی گروهی از بیماران سرطان مری متاستاتیک توانسته است دوره بقای بدون بیماری را افزایش دهد.

وی افزود: نتیجه یک مطالعه که در کنگره آسیایی انجمن مدیکال انکولوژی اروپا سال ۲۰۲۲ ارائه شده حاکی از آن است که در آنالیزهای اولیه این مطالعه این نتیجه توانسته است به افزایش طول عمر بیماران سرطان مری متاستاتیک منجر شود.

این متخصص رادیوانکولوژی با تاکید به نقش رو به افزایش داروهای ایمنوتراپی در درمان انواع سرطان‌، گفت: بیماران سرطان مری متاستاتیک دارای طول عمر پایینی هستند و داروهای محدودی برای این دسته از بیماران وجود دارد، امیدوار هستیم که اضافه کردن داروهای ایمنوتراپی بتواند نتایج امیدوارکننده‌ای در این بیماران داشته باشد.

وی در مورد علائم سرطان مری، تصریح کرد: سرطان مری یکی از تومورهای شایع در دستگاه گوارش است که بیمار در مراحل اولیه دچار علائمی مانند اختلال در بلع غذا، درد هنگام بلع و کاهش وزن می‌شود.

عادلی در خصوص تشخیص سرطان مری، گفت: تشخیص این نوع سرطان به طور معمول با آندوسکوپی انجام می‌شود. درمان این بیماران در مراحل اولیه شامل پرتودرمانی همراه با شیمی‌درمانی و جراحی است، اما در مواردی که بیماری به ارگان‌های دیگر سرایت کرده باشد، درمان اصلی بیماران استفاده از داروهای شیمی‌درمانی است.

این متخصص رادیوانکولوژی در مورد عوامل ریسک ابتلاء به این نوع سرطان، خاطرنشان کرد: استفاده از نوشیدنی‌های داغ، فست‌فودها، غذاهای نمک‌سود، سیگار و الکل می‌تواند باعث افزایش ابتلاء به این سرطان شود.

کد خبر 632498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.